Az Xbox Live szolgáltatás jóval népszerűbb a vártnál
A Microsoft bejelentette, hogy a tavalyi évben több mint 250 ezer Xbox Live indulócsomag talált gazdára, ezzel az eladások kétszeresen felülmúlták az előzetes várakozásokat. A november 15-én elindított Xbox Live szolgáltatás segítségével az Xbox játékkonzolok tulajdonosai az interneten keresztül játszhatnak egymással.
Az NPDTechworld felmérése szerint az Xbox Live indulócsomagokból a piaci megjelenésük utáni egy hónapban 86 százalékkal többet értékesítettek, mint a legnagyobb rivális PlayStation 2 konzolhoz szánt internetes készletből. A Microsoft adatai szerint az Xbox Live előfizetői naponta átlagosan mintegy 2 órát töltenek online játékkal.
Az Xbox Live szolgáltatást támogató játékok jelenleg az alábbiak: NFL Fever 2003, NFL 2003, NHL 2003, NBA 2003, Tom Clancy's Ghost Recon, Mech Assault, Whacked!, MotoGP: Online Demo és Unreal Championship; a Microsoft ígérete szerint azonban hamarosan további játékok is elérhetőek lesznek. Az Xbox Live egyelőre csak az Egyesült Államokban hozzáférhető, míg az európai rendszer beindítása a jövő év márciusában esedékes.
A Microsoft Xbox konzoljához tervezett szolgáltatás -- eltérően a Sony és a Nintendo megoldásától -- egy teljesen zárt, előfizetéses rendszer, amelyet a redmondi vállalat működtet. Egy egyéves Xbox Live előfizetés a bevezető időszakban 49,95 dollárba kerül, amely tartalmaz egy headsetet is, hogy a játékosok beszélgethessenek egymással. Ebben a díjban azonban nincs benne a szélessávú internet-hozzáférés költsége.