:

Szerző: Barna József

2003. január 7. 10:59

Rambus-technológia a PlayStation 3-ban

[CNET, HWSW] Tegnap a Rambus bejelentette, hogy a Sony Corporation, a Sony Computer Entertainment Inc. és a Toshiba licencelte a vállalat két nagysebességű interfésztechnológiáját. A Yellowstone memóriatechnológia és a Redwood interfész a várhatóan a Sony PlayStation játékkonzol következő generációjában debütáló Cell architektúrát szolgálja majd ki.

[CNET, HWSW] Tegnap a Rambus bejelentette, hogy a Sony Corporation, a Sony Computer Entertainment Inc. és a Toshiba licencelte a vállalat két nagysebességű interfésztechnológiáját. A Yellowstone memóriatechnológia és a Redwood interfész a várhatóan a Sony PlayStation játékkonzol következő generációjában debütáló Cell architektúrát szolgálja majd ki.

Az IBM és a Toshiba által fejlesztett Cell, mely a tervek szerint 2004 végén vagy 2005 elején készül el, egy számos multimédiás funkciót integráló mikroprocesszor lesz. Az IBM, a Toshiba és a Sony egybehangzó állítása szerint a Cell nagyobb számítási teljesítménnyel rendelkezik majd, mint a Garri Kaszparovot sakkban legyőző IBM Deep Blue szuperszámítógép.

Korábban a Sony illetékesei úgy nyilatkoztak, hogy a várhatóan a PlayStation 3 játékkonzolban debütáló processzor kiszolgálásához rendkívül gyors, akár több tíz Gbyte/sec sávszélességet biztosító memóriatechnológiára lenne szükség. Ekkora teljesítményre pedig a jelenleg használatos memóriák (DDR, DDR-II, RDRAM) egyike sem képes, állították.

Tegnap azonban a két japán óriásvállalat hivatalosan is letette a voksát a Rambus technológiái mellett. A Yellowstone memóriainterfész jelenlegi változata körülbelül háromszor nagyobb adatáteresztő képességgel bír, mint a PC1066 RDRAM, és tovább skálázható. A Yellowstone ODR (Octal Data Rate) technológiát használ, azaz egyetlen órajel alatt 8 bitnyi információ továbbítására képes. A jelenlegi útiterv szerint az interfész 800 MHz-es (6,4 GHz ODR) sebességig használható. A Redwood pedig -- a Rambus közleménye szerint -- a jelenlegi processzorbuszoknál tízszer gyorsabb párhuzamos interfész, mely a chipek közti kommunikációban használható.

"A Rambus a rendkívül nagysebességű interfésztechnológiák [fejlesztésének] kulcsszereplője és a jövőben is az marad. Ez lehetővé teszi számunkra, hogy a csúcskategóriás rendszerektől a szórakoztatóelektronikai eszközökig alkalmazások és platformok rendkívül széles skáláját kínálja a Sony Group" -- mondta Ken Kutaragi, a Sony elnök-vezérigazgatója., miután méltatta a PlayStation 2 játékkonzolban alkalmazott Direct Rambus technológia érdemeit.

A vállalatok közti megállapodás értelmében a Sony és a Toshiba 28 millió dollárt fizet a Rambusnak a licencekért az elkövetkező másfél év során. A hír hatására tegnap a Rambus részvényárfolyama 13,84 (!) százalékkal 7,98 dollárra emelkedett.

a címlapról