A Sanyo javuló forgalomra számít a digitális kamerák piacán
Yukinori Kuwano |
A digitális fényképezőgépek és a kamerával felszerelt mobiltelefonok erős forgalma segített abban, hogy a világ legnagyobb digitáliskamera-gyártójának amerikai eladásai az ünnepi szezon alatt elérték a 2001-es szintet dacára annak, hogy sok szakértő aggodalmát fejezte ki a gyengülő fogyasztói kiadások miatt.
"Úgy vélem, hogy a harmadik pénzügyi negyedéves eredményeink jól alakultak" -- mondta Yukinori Kuwano, a Sanyo elnöke. "Kiemelkedően jól szerepeltek a fényképezőgéppel felszerelt mobiltelefonok." Kuwano bízik abban, hogy a cég 8,4 millió mobiltelefont ad el a március 31-én záruló üzleti évben, szemben az előző évben elért 5,7 millióval.
Több elemző kétségbe vonja, hogy a vállalat eléri ambiciózus mobiltelefon-eladási célkitűzéseit, amely azt is tartalmazza, hogy a második pénzügyi félévben a mobiltelefon-forgalom 50 százalékkal lesz nagyobb az első féléves 776 millió dollárnál.
Novemberben a Sanyo közzétette átszervezési terveit, ennek részeként a légkondícionáló berendezéseket és más termékeket ezentúl nem Japánban fogják gyártani, és a háztartási készülékeket gyártó részlegből 1400 alkalmazottat más területre irányítanak át.
"Még mindig folyik az átszervezés végrehajtása, de a második pénzügyi félévben a terveink szerint helyén lesz az a struktúra a háztartási készülék divízióban, amelynek révén sikerül nullszaldós eredményt elérnünk" -- mondta Kuwano.
A Sanyo elnöke azt is elmondta, hogy a vállalat erőssége a színes kijelzők, a kamerás mobiltelefonok és számos fontos alkatrész gyártása terén segít a mobiltelefon-eladások növelésében.
A cég a világ legnagyobb mobiltelefon-akkumulátor gyártója és az egyik legnagyobb gyártónak számít a kisméretű, alacsony fogyasztású színes kijelzők és a CCD-k piacán. "Az akkumulátorok eladásai jól alakulnak, egyre emelkedik piaci részesedésünk" -- mondta a vállalat elnöke.
A Sanyo új digitáliskamera-eladási célkitűzése 44 százalékos emelkedést jelent a 2001/2002-es pénzügyi évhez képest, míg a következő pénzügyi évre további több mint 50 százalékos növekedést jósol a cég: a kínai és indonéziai bővítések révén immár 10 millió digitális fényképezőgépet fog gyártani a vállalat.
Bár saját bevallása szerint a Sanyo részesedése 30 százalék a globális digitáliskamera-piacon, a cég nem gyárt saját lencséket és a termelés több mint 90 százalékát más gyártóknak (pl. az Olympus Optical és Canon) értékesítik OEM alapon, ahelyett, hogy saját márkanév alatt forgalmaznák termékeiket. Kuwano elmondta, hogy nem tervezik megváltoztatni ezt a stratégiáit: "Tekintélyes előnyünk származik a tömegtermelésből."