:

Szerző: Bodnár Ádám

2002. december 11. 11:41

200 ezer előfizetője van a Final Fantasy internetes többjátékos változatának

A Square Co. elnöke, Yoichi Wada bejelentette, hogy a Final Fantasy szerepjáték internetes változatának immáron 200 ezer előfizetője van és a vállalat online divíziója ezzel elérte a nyereségküszöböt. A Square korábban arra számított, hogy ez csak az év végén fog bekövetkezni.

A Square Co. elnöke, Yoichi Wada bejelentette, hogy a Final Fantasy szerepjáték internetes változatának immáron 200 ezer előfizetője van és a vállalat online divíziója ezzel elérte a nyereségküszöböt. A Square korábban arra számított, hogy ez csak az év végén fog bekövetkezni.

A Square bejelentése az egész iparág számára kedvező hír, főleg azért, mert a tavasszal megjelent Final Fantasy XI eleinte nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. "A játékipar számára ez nagyszerű hír" -- mondta Takeshi Tajima, a BNP Paribas Securities Japan elemzője. "Az ismert márkanévvel rendelkező játékok profitálni fognak az internetes többjátékos lehetőségből."

A Square közel 2 milliárd jent (16 millió dollárt) fektetett az internetes szolgáltatás elindításába és további 1 milliárd jent költött a szolgáltatás reklámozására. A vállalatnak eleinte komoly problémái akadtak, ugyanis a szerverek nem állták a játékosok rohamát, és a rendszer többször is leállt, ezért a tesztidőszakot meg kellett hosszabbítani.

A Final Fantasy XI az egyik legújabb az internetes szerepjátékok között. A Sega már 2000 decemberében kiadta a Phantasy Star Online című szoftverét, amely eleinte csak DreamCast konzolon bolt játszható, később PC-re és Nintendo GameCube-ra is megjelent. A PSO-nak jelenleg mintegy 400 ezer aktív felhasználója van. A Sony Everquest egyelőre csak PC-n játszható és a vállalat adatai szerint július végén 430 ezer előfizetője volt. A Sony hamarosan PlayStation 2 konzolra is elkészíti a játékot.

Tajima szerint miközben a jól ismert játékok internetes változatai könnyen sikerre vihetők, addig a kevésbé jól csengő nevű programok készítői számára komoly kihívást jelent majd, hogy elegendő előfizetőt gyűjtsenek az internetes játékhoz. "Átfogó stratégiát kell majd kidolgozni, nem elég egy egyszerű árcsökkentés" -- mondta Tajima.

a címlapról