Egy brit felmérés szerint egyelőre használhatatlan az MMS
A brit 3G LAB által elvégzett felmérés szerint a fogyasztók nem tudják, mint jelent az MMS, és a telefonok bonyolult menürendszere miatt csak kevesen tudják használni a szolgáltatást.
A 3G LAB cambridge-i központjában elvégzett felmérése során arra kérték az önként jelentkező felhasználókat, hogy a részükre biztosított MMS-képes mobiltelefonnal készítsenek képeket és küldjék el azokat egy másik telefonra. A tesztelők a fotózással még könnyedén megbirkóztak, azonban a kép elküldése lényegesen nehezebb feladatnak bizonyult, ugyanis a telefonok menüjét a felhasználók jelentős része bonyolultnak és átláthatatlannak találta.
A kudarc egyik oka, hogy a brit mobilszolgáltatók az MMS szolgáltatást "képüzenet", "fotóküldés" vagy "médiaüzenet" néven kínálják, azonban a mobiltelefonok menüjében MMS vagy Multimedia címszó alatt szerepel. "Nem tudom, mi az az MMS. Még sosem hallottam róla" -- mondta az egyik tesztelő.
"Az elkövetkező évek során a képküldés lehet a mobilszolgáltatók egyik fő bevételi forrása" -- mondta Steve Ives, a 3G LAB vezérigazgatója. "De a felhasználói tesztek azt mutatják, hogy a fogyasztókat összezavarja a terminológia, valamint a telefonok bonyolult kezelése. Ez azt jelenti, hogy a gyártóknak és a szolgáltatóknak keményen kell dolgozniuk, hogy egyszerűbbé tegyék a képküldést, csak így érhetik el a kívánt bevételeket."
Magyarországon mind a Westel, mind a Pannon GSM "MMS" néven reklámozza és értékesíti a multimédiás üzenetküldési szolgáltatást, a Vodafone azonban "Vodafone Live!" márkajelzéssel kínálja majd az MMS-t.