Az IBM Research tanácsadó szervezetet hoz létre
[Mmd] Az IBM ma jelentette be On Demand Innovation Services nevű új szolgáltatását, mely az IBM Research részeként fog működni, és mellyel első ízben teszi elérhetővé ügyfelei számára kutatói egy csoportját, akik üzletvitel-átalakítási és technológiai tanácsadással foglalkoznak. Az új szervezetben az IBM Research 200 tanácsadója fog dolgozni, és a szervezet a következő három évben 1 milliárd dollár támogatást fog kapni.
Az On Demand Innovation Services az IBM Business Consulting Services divíziójával együttműködve fogja az IBM Research fejlesztéseit, eszközeit és tapasztalatát eljuttatni közvetlenül az ügyfeleknek.
Az új szolgáltatási részleg történelmi lépés az IBM Research folyamatos fejlődése során, az On Demand Innovation Services elindításával az IBM Research az első alkalommal hoz létre formális, ügyfélközpontú szervezetet. A 90-es évek eleje óta -- amikor az IBM Research a számítógépes kutatók arányát 10%-ról 50%-ra növelte -- ez jelenti az eddigi legnagyobb szervezeti változást. Az elmúlt évtizedben az IBM Software Group 13 milliárd dolláros bevétele az IBM Research által kifejlesztett alaptechnológiákra épült.
"Az On Demand Innovation Services létrehozása az informatikai kutatás területén alapvető elmozdulást jelent, sokban hasonlít arra, ahogyan a 70-es évek végén a szoftverek váltak a kutatás fő területévé" -- mondta Paul Horn, az IBM Research igazgatója. "A szolgáltatások bővülésével jellemezhető új kor beköszöntével az informatikai kutatás szerepe és a megoldandó problémák köre jelentősen megváltozik."
A mai, gyors kiszolgálást igénylő világban a technikai fejlesztés alapkövetelmény. Az On Demand Innovation Services csapata révén a Business Consulting Services tanácsadói világszerte több mint 3000 kutatóval léphetnek kapcsolatba, melynek révén egyedülálló technikai ismereteket és tapasztalatot tudnak felkínálni az ügyfeleknek. Ez a technikai tapasztalat kiegészíti a Business Consulting Services üzletátalakítási ismereteit, mellyel a vállalatok gyorsan kihasználhatják a fejlesztés, a piaceltolódás vagy az előre nem látható változások adta lehetőségeket.
Az IBM Research már számos olyan technológián dolgozik, melyekkel a vállalatok jobban beleláthatnak az üzletmenetbe, és ezen ismeretek felhasználásával kihasználhatják a gyorsan változó piaci lehetőségeket. Például az On Demand Innovation Services most tesztel olyan fejlett információkezelő infrastrukturális platformokat, melyekkel nagy mennyiségű strukturálatlan adat gyűjthető össze, elemezhető és összegezhető. A szolgáltatás segítségével felfedezhetők a trendek, a jellegzetességek és a különféle formátumú adatok közti összefüggések. Az infrastruktúrával több milliárd weblap, dokumentum és hírcsoport elemezhető. A technológia első felhasználási területe várhatóan az üzleti intelligencia, a termékmarketing és a demográfiai elemzés lesz.
Kezdetben az On Demand Innovation Services az alábbi négy fő területre fogja összpontosítani kutatási kapacitását:
- Magas szintű analitika: Ide tartozik a magas szintű matematikai és számítástechnikai ismeretek alkalmazása valós életbeli helyzetek modellezésére és üzleti problémák megoldására. A kutatók különféle tudományos módszerek -- például kombinatorikus optimalizálás, számítási komplexitás, vezérléselmélet, egész szám alapú programozás, lineáris algebra, statisztikus tanulás és sztochasztikus programozás -- alkalmazásával javíthatják az informatikai infrastruktúra számos területét és növelhetik az üzleti intelligencia hatékonyságát.
- Üzleti folyamatok átalakítása: Ide olyan folyamatok tartoznak, melyek a hatékonyság és a nyereségesség növelésével és a különféle üzleti kapcsolatok kiszélesítésével szinkronba hozzák az üzleti stratégiát és az informatikai beruházásokat. Ötvözi az üzleti rálátást, az infrastrukturális és a technikai innovációt, valamint tartalmazza az egyes folyamatok, mint például az ügyfélkapcsolat-kezelő, a beszállítóilánc-kezelő és a vállalatirányítási folyamatok átalakítását, illetve a kulcsfontosságú folyamatok összehangolását és integrálását.
- Információintegrálás: Az információintegrálás teljesen kihasználja a vállalaton belüli és az azon kívüli, különféle formátumú adatokat. A főbb üzleti célok, mint például az ügyfelek hűségének növelése, a működési hatékonyság javítása és a kínálkozó lehetőségek gyors kihasználása mind gyors és következetes információintegrálást követel meg. A vállalatoknak teljes körűen fel kell használni a hagyományos adatforrásokat, az XML-t, a szöveges dokumentumokat, a beolvasott képeket, a videoklipeket, a híreket, a webes tartalmat és az e-maileket.
- Kísérleti közgazdaságtan: A hagyományos kutatási módszerek kiegészítéseként a kísérleti közgazdaságtannal foglalkozó kutatók kísérletezéssel igyekeznek szemléltetni a különféle üzleti modellek értékét. A közgazdászok általában azt vizsgálják, hogy a bevett tényezők (piacok, ösztönzőrendszerek, tárgyalási protokollok) hogyan hatnak a gazdaság teljesítményére, valamint az emberek és a gazdasági szereplők viselkedésére.