A Sega nyereséggel zárta az első pénzügyi félévet
A japán szoftvergyártó eladásai a szeptember végén zárult félévben 781,51 millió dollárt tettek ki, ami közel 3 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi 803,7 millió dollárhoz képest. Az exporteladások 36 százalékkal csökkentek, míg a japán forgalom 6 százalékkal emelkedett.
A játéktermi játékokat készítő részleg forgalma 17 százalékkal emelkedett, főként a japán eladásoknak köszönhetően. A fogyasztói játékok forgalma ezzel szemben 19 százalékkal csökkent, mivel az online és a sportjátékok eladásai a vártnál alacsonyabbak voltak.
A Sega gyenge eredményeinek egyik oka, hogy az NFL 2K3 futballjáték eladásai -- elsősorban az EA Madden NFL 2003 megjelenése miatt -- messze a várakozások alatt maradtak. Hideki Sato alelnök egy sajtótájékoztatón nemrég beismerte, hogy a Sega "totális vereséget" szenvedett az EA-től. A cég eredetileg arra számított, hogy NFL 2K3 játékából 1,6 millió példányt értékesít, de a november elejéig összesen csak 300 ezer darab talált gazdára annak ellenére, hogy a Sega 17 millió dollárt költött a szoftver promóciójára.
Az egyebek között a Sonic the Hedgehog figuráról is ismert cég 810 ezer szoftvert adott el Japánban, az eredeti célkitűzés 1,14 millió volt. Az amerikai eladások 2,56 millió játékot értek el, szemben a tervezett 3,6 millióval.
A Sega, amely elvesztette a játékkonzol-háborút a Sonyval szemben, 171,51 millió dolláros veszteséget ért el az egy évvel ezelőtti első pénzügyi félévben. A cég 2001-ben hagyott fel a Dreamcast konzol gyártásával, miután nem sikerült lépést tartani a Sony PlayStation 2 eladásaival. Később a vállalat úgy döntött, hogy más konzolokra (beleértve a PlayStation 2-t, a Nintendo GameCube-ot és a Microsoft Xboxot) fog játékokat fejleszteni.
A Dreamcast-fiaskó arra kényszerítette a céget, hogy jelentős veszteséget könyveljen el a készletekkel kapcsolatban. Jelentős elbocsátások is voltak a vállalatnál, és meg kellett szabadulni a veszteséges leányvállalatoktól. Ezenkívül további költségcsökkentésre és több új játék fejlesztésére van szükség.
A szakértők aggódnak azzal kapcsolatban, hogy az amerikai fogyasztás szintje csökkenhet a következő hónapokban. A Sega gondjait csak tetézi, hogy deflációs trend van Japánban, ami tovább csökkenti a játékok árait.
A 2003 márciusában véget érő pénzügyi évben a cég 41,09 millió dolláros nyereségre és 1,64 milliárd dolláros forgalomra számít. Egy évvel korábban 146,28 millió dolláros veszteséget ért el a vállalat.