Japánban továbbra is csökkennek a mobiltelefon-eladások
A JEITA által nyomon követett mobiltelefon-eladásokban szerepelnek a hagyományos mobiltelefonok és a kizárólag Japánban szabványos, ún. Personal Handyphone Systems (PHS) mobiltelefonok. A mobiltelefon-eladások csökkenése arra kényszeríti a szolgáltatókat, hogy növeljék a kiskereskedőknek nyújtott támogatásokat.
A forgalom visszaesése egyben arra is utal, hogy a felmérésben szereplő NEC, Matsushita Communication Industrial, Sharp, Sony, Toshiba, Kyocera és Sanyo Electric forgalma is csökkenni fog az idén.
"Egyre nehezebb olyan embereket találni, akiknek még soha nem volt mobiltelefonjuk" -- mondta Kazunori Kumata, a Sakura Friend Research Center egyik elemzője. "Ezenkívül a japán fogyasztóknak jelenleg nincs túl nagy kedvük költekezni."
A csökkenő trend immár 16 hónapja tart a világ harmadik legnagyobb mobiltelefon-piacán. A JEITA azt is közölte, hogy a 2002-es első pénzügyi félévben (április-szeptember) a mobiltelefon-forgalom 20,332 millió darab volt, ez 23,2 százalékos visszaesés az előző év hasonló időszakához képest.
A hagyományos mobiltelefonok eladásai 36,2 százalékkal 2,783 millió darabra csökkentek, míg a PHS mobiltelefonok forgalma 76,1 százalékkal 74 ezerre esett vissza szeptemberben.