:

Szerző: Bodnár Ádám

2002. november 5. 09:40

Könnyebben használhatók lesznek az IBM személyi számítógépei

Az IBM hétfőn mutatta be új technológiáit, amelyeknek célja, hogy a vállalat személyi számítógépeit könnyebben használhatóvá tegyék. Az IBM szerint a PC-vásárlók nem vágynak nagyobb teljesítményre, hanem egyszerűen a maximumot akarják kihozni a gépükből. A Think kampány ezt lovagolja meg.

Az IBM hétfőn mutatta be új technológiáit, amelyeknek célja, hogy a vállalat személyi számítógépeit könnyebben használhatóvá tegyék. Az IBM szerint a PC-vásárlók nem vágynak nagyobb teljesítményre, hanem egyszerűen a maximumot akarják kihozni a gépükből. A "Think" kampány ezt lovagolja meg.

A Think lényege egy olyan szoftver- és szolgáltatáscsomag, amely segítségével az IBM számítógépek könnyebben használhatók, könnyebben javíthatók, egyszerűen beállíthatók és biztonságosabbak. A kampány jegyében az IBM át fogja nevezni számítógépeit, így a NetVista sorozat a jövő évtől már ThinkCenter néven kerül forgalomba. A cég ezen felül forgalmaz majd többek között ThinkVision nevű kijelzőket, ThinkAccessories kiegészítőket és ThinkServices szolgáltatásokat.

Az IBM azt reméli, hogy a Think kampány és technológia segítségével a felhasználók meggyőzhetők lesznek arról, hogy Nagy Kék személyi számítógépei azonos árért lényegesen többet kínálnak, mint egy Dell vagy egy HP konfiguráció. Az elsősorban a fenntartási költségekben jelentkező megtakarítás nyilvánvalóan a vállalati vevőket hivatott elcsábítani.

"A demonstráción nem voltak gyorsabb processzorok. Olyan technológiát mutattunk be, amely problémák megoldására született és amely kézzelfogható előnyöket ad a felhasználók számára" -- mondta Bob Moffat, az IBM személyi számítógépekért felelős részlegének alelnöke. "Már a vásárlás napján pénzt takarítunk meg a felhasználóknak" -- mondta Fran O'Sullivan, az IBM PC-kért és PC-szerverekért felelős igazgatója.

Az IDC adatai szerint az IBM a globális PC-piacon a harmadik helyen áll. A cég 6 százalékos piaci részesedése messze elmarad a Dell és a HP 16, illetve 15,5 százalékos részesedésétől.

a címlapról