:

Szerző: Rátonyi Gábor Tamás

2002. október 24. 14:59

Egyre kelendőbbek az LCD-monitorok

[ZDNet] Az LCD-monitorok terjedése megállíthatatlan, már idén is 20 százalékkal több bevétel származik a lapos kijelzők értékesítéséből, ez derül ki a DisplaySearch piackutató cég szerdán közzétett felméréséből. Az idei évben a hagyományos monitorok értékesítése 14,3 milliárd dolláros üzletet jelenthet, míg a lapos kijelzők az előrejelzések szerint ezt jelentősen túlszárnyalva 17,2 milliárd dolláros bevételt generálhatnak.

[ZDNet] Az LCD-monitorok terjedése megállíthatatlan, már idén is 20 százalékkal több bevétel származik a lapos kijelzők értékesítéséből, ez derül ki a DisplaySearch piackutató cég szerdán közzétett felméréséből. Az idei évben a hagyományos monitorok értékesítése 14,3 milliárd dolláros üzletet jelenthet, míg a lapos kijelzők az előrejelzések szerint ezt jelentősen túlszárnyalva 17,2 milliárd dolláros bevételt generálhatnak.

2004 közepére a lapos kijelzők darabszámban is megelőzhetik hagyományos katódsugárcsöves társaikat, 2006-ra pedig a két típus közötti arányszám akár 5:1-hez is lehet az LCD-kijelzők javára. A 2004-ben értékesített 42,8 millió katódsugárcsöves monitor mellett közel 65,9 millió lapos kijelző találhat gazdára.

Az LCD-kijelzők ára 2006-ig évente 13 százalékkal csökkenhet, míg a 19"-os modelleké drámaibb, évi 30 százalékos zuhanást érhet el. A normál monitorok és a lapos kijelzők közötti árkülönbség folyamatosan csökken, míg egy 15"-os lapos monitor 2006-ban 214 dollár körüli összegbe kerül majd, egy 15"-os katódsugárcsöves monitor ára 117 dollár körül lesz a DisplaySearch szerint.

Az árcsökkenés elsősorban a fejlettebb technológiáknak és a folyamatosan csökkenő gyártási költségeknek köszönhető, ugyanakkor az egyre növekvő verseny is az árak mérséklésére ösztönzi a gyártókat. A gyártókapacitás 2001 és 2006 között akár 400 százalékosan is növekedhet.

a címlapról