Az XFree86 4.3-ban fog bemutatkozni a RandR bővítés
Bár az X Window System rugalmas felépítésű rendszer, és a nyolcvanas években a tervezésénél ügyeltek arra, hogy egyaránt megfeleljen az előre látható és nem látható igényeknek, arra senki sem számított, hogy dinamikusan változó képernyőmérettel kell dolgoznia a rendszernek, azonban ez napjainkban (például játékok esetén) egyáltalán nem számít különlegességnek.
A RandR bővítés helyes kezeléséhez egyszerű módosításokra lehet szükség a ablakkezelőkben és a grafikus eszközkészletekben, az első teljes RandR-támogatással bíró munkakörnyezet valószínűleg a KDE lesz.
Az XFree86 4-es szériájában már eddig is rengeteg új dologgal ismerkedhetünk meg, a sorozat nagy újdonsága a teljesen modularizált felépítés volt, és ez a széria hozott megoldást a UNIX alatti grafikus felületek fontkezelésének évek óta húzódó problémáira is (TrueType fontok kezelése, Unicode-támogatás, antialiasing).
RandR támogatás KDE-ben