:

Szerző: Vörös Péter

2002. október 21. 16:50

Linuxos munkaállomásokból összeállított rendszeren végzi töréstesztjeit a DaimlerChrysler

[ZDNet] 108 darab kétprocesszoros IBM munkaállomásból álló fürtre bízza töréstesztjeit, szimulációit a DaimlerChrysler, tovább bővítve a linuxos gépekből fürtözött szuperszámítógépek listáját. Ezzel a megoldással jelentősen olcsóbban juthatnak a cégek komoly számítási teljesítményhez.

[ZDNet] 108 darab kétprocesszoros IBM munkaállomásból álló fürtre bízza töréstesztjeit, szimulációit a DaimlerChrysler, tovább bővítve a linuxos gépekből fürtözött szuperszámítógépek listáját. Ezzel a megoldással jelentősen olcsóbban juthatnak a cégek komoly számítási teljesítményhez.

A Chrysler töréstesztekkel foglalkozó divíziója egyszerű költséghatákonyság miatt választotta a számítógépes szimulációt, a rendszer ugyanis feleslegessé teszi a valós töréstesztek végzését, drága prototipusok megépítésére és összetörésére immár nincs szükség. A munkaállomások nagy számítási kapacitásához nagy tárolókapacitás is dukál, melyet szintén IBM rendszerrel old meg a cég.

A DaimlerChrysler már 1990 óta használt számítógépeket egyes roncsolódási, törési szimulációkhoz. Unix operációs rendszert futtató fürtöket is üzemeltettek a cég laboratóriumaiban. A cég most az olcsóbb Intel processzorokat és Red Hat operációs rendszert futtató IBM munkaállomásokat választotta.

A Chrysler rendszere 108 db IBM IntelliStation M Pro 6850 munkaállomást tartalmaz, melyek egyenként 2 db 2,2 GHz-es processzort tartalmaznak. A számítógépek gigabit kapcsolattal kommunikálnak egymással. Az adatok tárolásáról egy IBM TotalStorage FastT500 rendszer gondoskodik 2,6 Terabyte kapacitást nyújtva.

A linuxos fürtök egyre népszerűbbek a cégek körében: az MTU Aero Engines, a világ ötödik legnagyobb és Németország legnagyobb repülőgépmotor-gyártója a közelmúltban egy 64 számítógépből álló Linux fürtre bízta a motorfejlesztési feladatokat. A fürt Dell PowerEdge 1550-es szerverekből épül fel, a gépekben 1,13 Ghz-es Pentium III processzorok működnek.

A Dell számítógépekből összeállított rendszerben összesen 144 GB memória áll a tervezőmérnökök rendelkezésére, az MTU Aero Engines operációs rendszerként a SuSE Linux Enterprise Server 7-et választotta. A számítógépeket hagyományos 100 Mbit/s-os Ethernet hálózattal csatlakoztatták a 2 Gbit/s-os gerinchálózathoz.

A közlemény szerint a német cég azért döntött a fürtözéses megoldás mellett, mert ez volt a legolcsóbb. Egy hasonló teljesítményű UNIX-os szuperszámítógép a linuxos fürtnél akár két és félszer, háromszor többe került volna.

a címlapról