Az NTT DoCoMo már a negyedik generációs mobilkommunikációs tapasztalatokat gyűjti -- az elérhető sávszélesség akár 100 Mbit/s
[DigiTimes] Míg az európai szolgáltatók a 3G-s, vagyis a harmadik generációs hálózatokon gondolkoznak, ráadásul még az is kétséges, hogy a közeljövőben elindulnak-e ezeken a nagy sávszélességet, broadband kapcsolatot nyújtó szolgáltatások, a japán NTT DoCoMo tesztlaborjaiban már a negyedik generációval kísérletezgetnek. A kísérletek szerint újabb nagyságrendi ugrás várható az elérhető sávszélességben, hiszen letöltési irányban 100 Mbit/s, feltöltési irányban 20 Mbit/s-ról szólnak a híradások.
Az NTT DoCoMo igen korán, még 1998 áprilisában elkezdte a 4G-s mobilkommunikációval kapcsolatos kutatásait, s napjainkra a laboratóriumok mélyén található tesztrendszerek a fenti, elképesztő sebességeket produkálják. A cég bázisállomásból és mobilkészülékekből álló komplett rendszert fejlesztett ki és tesztel.
Az International Telecommunication Union Radiocommunication Sector (ITU-R) napjainkban dolgozza ki a jövő rendszereivel kapcsolatos kereteket, elképzeléseket, míg Japánban a felelős minisztérium 2005-re szeretné kifejlesztetni az alapvető 4G-s technológiákat. A 4G kereskedelmi bevezetése még az úttörő Japánban is csak 8 év múlva, 2010 körül várható.
Európában a Hutchison 3G Networks lehet az egyik első 3G-s szolgáltatást nyújtó cég, a vállalat ezen a héten kezdi meg 500 tesztkészülék segítségével harmadik generációs hálózatának tesztelését. Az 500 tesztelő a cég üzleti partnerei közül került kiválasztásra, akik az NEC készülékeivel tapasztalhatják meg a 3G-s szolgáltatásokban rejlő lehetőségeket.
3G: Nokia 6650
Matt Peacock, a Hutchinson 3G Networks szóvivője megjegyezte: a cég fokozatosan szeretné bevezetni 3G szolgáltatását, a mostani lépés nem tekinthető valódi, kereskedelmi 3G szolgáltatásnak. A kereskedelmi bevezetés időpontját mindaddig nem jelentik be, amíg a cég meg nem bizonyosodott a hálózat stabilitásáról, problémamentes működéséről.
A Vodafone, a világ második legnagyobb mobilszolgáltatója sokkal konzervatívabb, a brit cég szerint a jelenlegi hálózatok képességeit kellene kihasználni annak érdekében, hogy a felhasználók többet költsenek. A Vodafone szerint ilyen kulcsfontosságú szolgáltatás a multimédiás üzenetküldés (MMS).