Biztonságosabb a PolyFuel különleges üzemanyagcellája
[ZDNet] A felsőbb szervektől szükséges hivatalos jóváhagyást is megkaphatja a PolyFuel új fejlesztésű üzemanyagcellája, ami azt is jelentheti, hogy a rendkívüli biztonságosságot igénylő repülőgépek fedélzetére is fel lehet majd vinni az ilyen cellákkal meghajtott notebookokat, hordozható elektromos eszközöket. Az üzemanyagcellák egyik jelentős hátrányaként a tűzveszélyes metanol vagy hidrogén jelenlétét említik az elemzők.
A PolyFuel által fejlesztett új üzemanyagcella azonban lényegesen kevesebbet tartalmaz a metanol nevű tűzveszélyes elemből. Az üzemanyagcellák használata az egyik legfontosabb mérföldkő lehet a következő generációs notebookoknál, hiszen ebből az energiaforrásból akár 4-10x több energia is nyerhető, mint a ma használatos akkumulátorokból. A PolyFuel rendkívüli, csupán 24% metanolt tartalmazó celláira ugyanakkor még éveket kell várni.
A kicserélhető vagy feltölthető üzemanyagcella kémiai folyamatokban protonokra és elektronokra "töri szét" a metanolmolekulákat. Míg a protonok áthaladnak egy speciális membránon, az elektronok fennakadnak ezen, s megfelelő technológia felhasználásával elektromos áram nyerhető belőlük. A kémiai reakció végén vízmolekulák távoznak a cellából.
Az üzemanyagcellák ugyanakkor elsőként csak mint kiegészítő áramforrás fognak megjelenni. Több japán gyártó, többek között a Sanyo is körülbelül kettő vagy több évre teszik az első üzemanyagcellával működő notebookok megjelenését.