Az Acclaim ezúttal gyorshajtásra bátorít
A számítógépes játékok kiadásával foglalkozó Acclaim Entertainment újabb rendhagyó kampánnyal igyekszik felhívni a figyelmet Európában is hamarosan megjelenő autós játékára. A cég minden olyan brit autóvezetőnek megtéríti a kiszabott bírságot, akit október 11-én, a Burnout 2: Point of Impact című játék premierjének napján csíp nyakon gyorshajtásért a rendőrség. A brit kormány felelőtlennek és veszélyesnek tartja a kampányt.
A vállalat szóvivője a Reutersnak elmondta, hogy nem a megengedett sebesség túllépésének gyakorlatát kívánják népszerűsíteni, csupán egy jó napot szeretnének szerezni a sebesség szerelmeseinek. Az Acclaim a kampány keretében átvállalja a Nagy-Britanniában október 11-én gyorshajtásért kiszabott bírságok kifizetését.
Burnout 2: 220 felett...
A brit közlekedésügyi minisztérium azonban rosszallását fejezte ki. Mint a minisztérium szóvivője elmondta: "Ha egy várhatóan izmos számlát ők akarnak állni, ez az ő dolguk. Ugyanakkor nem helyeselhetünk semmit, ami nyilvánvalóan a törvények megsértésére és veszélyes tettekre bíztatja az embereket."
Az Acclaimtől nem áll távol a hasonló figyelemfelkeltő reklámfogások alkalmazása. A vállalat legutóbb 10 000 dollárt ajánlott fel annak a párnak, amelyik egy játék főhőse után Turok névre kereszteli a bemutató napján születő gyermekét. A cég korábban meghirdetett kampányára pedig több ezren jelentkeztek. Ennek során a kiadó mindazon brit állampolgároknak, akik hajlandóak voltak nevüket törvényesen Turokra változtatni, 500 fontot és egy Microsoft Xbox játékkonzolt ajánlott fel. Az év elején pedig attól volt hangos a sajtó, hogy az Acclaim állítólag sírköveken kívánt reklámfelületet vásárolni ShadowMan 2 című játékának népszerűsítésére. Később az Acclaim áprilisi tréfának minősítette az esetet.
A Burnout 2: Point of Impact Sony PlayStation 2 játékkonzolon játszható, és tegnap jelent meg az Egyesült Államokban, ottani premierjét azonban nem kísérte hasonló felhajtás.