Nem egészen 20 dollárba kerül a KaZaA Plus verziója
[Clubic.com] A közkedvelt KaZaA filecserélő alkalmazás 2.0-ás verziójának megjelenése után újabb verzió tölthető le a KaZaA honlapjáról, ezért azonban már fizetni kell. A 19,5 dollárba kerülő kibővített verzió a következő újdonságokat nyújtja:
- Reklámok mellőzése
- 15x-ös keresési szűkítés a pontosabb találati eredményért, a normál verzió csak 2x-es szűkítést engedélyez
- A Plus verzió árából 0,5 dollár átutalásra kerül a UNICEF alapítvány számlájára
- Beépített víruskereső folyamatos frissítéssel
A KaZaA Plus verziójával tehát jótékony célra is adakozunk, s ezúttal nem a kiadóvállalatok számlájára folyik be az összeg. A KaZaA Plus megvásárlói 6 hónapig ingyen tölthetik le a szoftver frissítéseit, valamint a beépített Bullguard víruskereső szoftver is frissíthető 2003 márciusáig.
A Morpheushoz vagy Kazaa-hoz hasonló fájlcserélő hálózatok népszerűsége töretlenül növekszik és várhatóan 2005-ben éri el a csúcsot, közölte a Yankee Group nemrég nyilvánosságra hozott jelentésében.
A felmérés szerint 2005-ben 7,44 milliárd audiofájlt cserélnek ki a felhasználók, szemben a tavalyi 5,16 milliárddal. Azonban 2005 után az ingyenes fájlcserélő hálózatok népszerűsége csökkenni fog, 2006-ra 6,33 milliárd fájl cseréjét várja a Yankee Group.
Ha a piackutató cég jóslata igaznak bizonyul, az kellemetlen hír lehet a zeneipar számára, amely tűzzel-vassal harcol az ingyenes fájlcserélő szolgáltatások ellen. A zenekiadók ezen felül saját internetes zeneszolgáltatásokat is indítottak, egyelőre kevés sikerrel és még kevesebb előfizetővel.
Az amerikai lemezkiadók szövetsége (RIAA) szerint 2000-ben és 2001-ben az internes fájlcserélő hálózatok 5 százaléknyi bevételtől fosztották meg a zeneipart. Bár a forgalom csökkenése számos más oknak is betudható, a Yankee Group elemzése is megerősíti, hogy a fájlcserélő hálózatok hatása jelentős.
Egy másik jelentésben a Forrester Research munkatársai leírták, hogy a zenekiadóknak sokkal egyszerűbbé kell tenni a dalok elérését, másolását, lejátszását és a fizetést, ha az interneten keresztül szeretnék árulni őket. A Forrester szerint a fizetős zeneszolgáltatások fellendülése 2005-ben kezdődik majd, a becslések szerint 2007-re a zenekiadók bevételének 17 százaléka már internetes értékesítésből fog származni.
A Yankee Group előrejelzése szerint 2002 végéig 900 ezren fizetnek elő valamely internetes zeneszolgáltatásra és az üzemeltetők 21,7 millió dolláros bevételhez jutnak. Azonban ha a zeneipar működőképes üzleti modellt dolgoz ki, 2007-re az előfizetők száma 65,6 millióra növekedhez, a bevételek pedig elérhetik az 5,8 milliárd dollárt.