Az Ericsson immár nem kételkedik a Sony Ericsson sikerében
Kurt Hellström |
Amint arról hírt adtunk, Hellström egy augusztus végén napvilágot látott interjúban úgy nyilatkozott, hogy az elkövetkező negyedévek során érezhetően növekedni kellene a Sony Ericsson Mobile Communications által piacra dobott új készülékek elfogadottságának. Ha ez nem így lesz, figyelmeztetett, az Ericsson nem fog "pénzt pocsékolni" az alig egy éve alakult közös vállalatra.
A meglepő nyilatkozatot követően Kunitake Ando, a Sony elnöke igyekezett megnyugtatni a befektetőket és a sajtó képviselőit. Amint mondta: "Noha felmerültek aggályok a közös vállalkozással kapcsolatban, nem változott sem a Sony, sem pedig az Ericsson elkötelezettsége. Jelenleg az egyesülés folyamatában vagyunk: igyekszünk összhangba hozni elképzeléseinket." Ando hozzátette, hogy amint beindul a zökkenőmentes működés, a Sony Ericsson jelentős erőt képvisel majd.
Ma már Hellström is hasonló véleményének adott hangot. Kiemelte, hogy a két cég sosem volt olyan elkötelezett a Sony Ericsson mellett, mint most, és nyomatékosította, hogy az Ericssonnak nem jutott eszébe a kihátrálás közös vállalatból. A cég hamarosan új mobiltelefonokat mutat be, melyek -- tette hozzá -- sikerre vannak ítélve.
A Sony Ericsson 2001 október 1-jén kezdte meg működését, miután a Sony és az Ericsson megegyezett a vegyes vállalat létrehozásáról, amelynek a két cég egyenlő arányban tulajdonosa. Szeptember 11-én a két vállalat bejelentette, hogy igazgatótanácsaik jóváhagyták a mobiltelefon üzletágaik egyesítésére létrehozandó vegyes vállalat alapítását. A Sony Ericsson Mobile Communications elnöke Katsumi Ihara; ügyvezető alelnöke, illetve az értékesítés és a marketing vezetője pedig Jan Wäreby.
A vállalat azt a célt tűzte maga elé, hogy működésének első évében már nyereséges legyen, és néhány éven belül átvegye a piacvezető pozíciót a közel 40 százalékos részesedéssel rendelkező Nokiától. A múlt hónapban azonban az Ericsson bejelentette, hogy a vegyes vállalat az idei évben biztosan veszteséges lesz. Ráadásul a Sony Ericsson piaci részesedése nem hogy nem nőtt, de egyenesen csökkent: a Gartner jelentése szerint a második negyedévben a cég 5,4 százalékos részesedést tudhatott magáénak, míg egy évvel korábban az Ericsson 7,7 százalékos, a Sony 1,8 százalékos részesedéssel rendelkezett.
A Sony Ericsson tavalyi megalakulásakor valóságos "álomcsapatként" mutatta be magát a cég, ahol az Ericsson technológiája a Sony márkanevével és fogyasztói elfogadottságával találkozik. Azonban az eladások egyre csak csökkentek, elsősorban disztribúciós problémák miatt.