:

Szerző: Vörös Péter

2002. szeptember 7. 11:27

A feltört konzolok ki lesznek zárva az Xbox Live szolgáltatásból

A kalózchippel szerelt Xbox konzolok minden bizonnyal ki lesznek zárva a Microsoft Xbox Live internetes többjátékos szolgáltatásból, legalábbis erre enged következtetni a bétatesztelőknek küldött EULA (End User Licence Agreement, Végfelhasználói Licencszerződés).

A kalózchippel szerelt Xbox konzolok minden bizonnyal ki lesznek zárva a Microsoft Xbox Live internetes többjátékos szolgáltatásból, legalábbis erre enged következtetni a bétatesztelőknek küldött EULA (End User Licence Agreement, Végfelhasználói Licencszerződés).

A 14 oldalas dokumentumban többek között az áll, hogy a szolgáltatást csak és kizárólag eredeti állapotú Xbox konzolokkal lehet igénybe venni, egyedüli kivételt a Microsoft által jóváhagyott javítások és bővítések jelentenek. A redmondi cég ezen felül fenntartja magának a jogot arra, hogy a szolgáltatáshoz csatlakozó konzolok hardverét és szoftverét ellenőrizze, így gyakorlatilag a kalózchipet vagy más módosítást tartalmazó konzolok ki lesznek zárva a hálózatból.

Mint ismeretes, az Xbox Live szolgáltatás egy egy teljesen zárt, előfizetéses rendszer lesz, amelyet a redmondi vállalat működtet majd. Éppen ezért fontos a minél szigorúbb biztonsági ellenőrzés, amely jó hír a felhasználók számára, hiszen a Microsoft mindent megtesz annak érdekében, hogy a szolgáltatás működése zavartalan legyen, illetéktelenek ne tudjanak beavatkozni, egyben a csalás lehetősége is ki van zárva.

Az Xbox Live november 15-én kezdi meg működését. John O'Rourke, a Microsoft játékokkal foglalkozó részlegének marketing alelnöke az E3 kiállításon elmondta, hogy egy egyéves előfizetés 49,95 dollárba kerül majd, amely tartalmaz egy headsetet is, hogy a játékosok beszélgethessenek egymással. Azonban ebben a díjban nincs benne a szélessávú internetelérés költsége.


Az Xbox Live szolgáltatás indulócsomagja

Az Xbox Live szolgáltatás támogató játékok között biztosan ott lesz az "NFL Fever 2003", a "Mech Assault" és az "Unreal Chamionship". Egyelőre nem tudni, hogy a szolgáltatás indulásakor pontosan hány játék támogatja majd az Xbox Live-ot, azonban O'Rourke szerint a jövő év végére már legalább 50 ilyen szoftver lesz a piacon.

a címlapról