Elkészült, de nem jelenik meg a Bitboys grafikus processzora
Az eddig csak be nem váltott ígéreteivel és ambiciózus terveivel feltűnést keltő finn Bitboys honlapján meglepő információk jelentek meg a cég által kifejlesztett Axe grafikus processzorról. A vállalat augusztus elején a Finnországban évente megrendezendő, nagyszabású Assembly számítógépes találkozó és demóverseny keretében mutatta be a chipet. Meglepő volt ugyanakkor, hogy a bemutatót semmiféle hírverés nem kísérte, most azt is megtudhatjuk, miért.
Bitboys Axe, egy újabb fantom
A Bitboys honlapján olvasható ismertető szerint a cég elkészült az OpenGL 1.3-at és a Microsoft DirectX 8.1 API-t támogató, otthoni felhasználóknak szánt Axe grafikus chippel, mely a divatos hangzású MatrixAA anti-aliasing technológiát is támogatja. A chip első mintapéldányai is megszülettek, melyeket az Infineon gyártott 0,17 mikronos technológiával a beágyazott memóriákat előállító üzemében. Azonban mivel az Infineon felhagyott az eDRAM-gyártással, a Bitboys nem dobja piacra az Axe grafikus processzort.
Az oldalon ennek ellenére némi információ található a kérészéletű Axe-ról. A 4x AGP interfészt támogató chip 6 millió logikai kapuból és 12 Mbyte beágyazott memóriából épül fel, és akár 128 Mbyte külső SDRAM-ot is lehet hozzá társítani. Renderelő futószalagból 4 található benne, ezek mindegyike 2 textúra megjelenítésére képes egy órajelciklusban. Az Axe természetesen támogatja a DirectX 8.x által megkövetelt vertex és pixel shader műveleteket is, valamint 2 megjelenítő egyidejű használatát is lehetővé teszi.