:

Szerző: Barna József

2002. augusztus 26. 17:21

A Gateway támadást indít az Apple ellen

[WSJ] A Gateway ma nagyszabású reklámkampányba kezdett Profile márkanevű PC-inek népszerűsítésére. A televízióban, nyomtatott és internetes újságokban szeptember folyamán felbukkanó hirdetésekben a szakma íratlan reklámetikai szabályait megszegve a cég az Apple iMac számítógépeinek teljesítményével hasonlítja össze saját termékeit.

[WSJ] A Gateway ma nagyszabású reklámkampányba kezdett Profile márkanevű PC-inek népszerűsítésére. A televízióban, nyomtatott és internetes újságokban szeptember folyamán felbukkanó hirdetésekben a szakma íratlan reklámetikai szabályait megszegve a cég az Apple iMac számítógépeinek teljesítményével hasonlítja össze saját termékeit.

A hirdetések mindegyike a Gateway Profile sorozat iMacnél jobb teljesítményét, vonzóbb paramétereit, illetőleg a hozzáférhető alkalmazások jelentősen nagyobb számát hangsúlyozza. A szlogenek pedig provokatívak. Az egyik nyomtatott hirdetésben például az egymás mellé helyezett két számítógép felett a következő felirat olvasható: "Szoros verseny. Amíg ki vannak kapcsolva."; míg egy másik az Apple "Think Different" mantráját kifigurázva nagybetűkkel hirdeti: "Think Smarter".

A kampánnyal a Gateway olyan ösvényre merészkedett, amelyre más gyártók hosszú ideje nem léptek. Még a 90-es évek elején a Dell használta a Compaq PC-it összehasonlítási alapként hirdetéseiben, ám a Compaq válaszul pert indított a cég ellen. És noha a két fél később megegyezett, az eset óta alig jelent meg olyan reklám, amely hasonló módszerekre épített volna. Az Apple új "Switcher" kampánya például, amely a felhasználókat a PC-k Macre történő cseréjére buzdítja, annak ellenére nem említi a Microsoft nevét, hogy nyilvánvalóan a redmondi szoftveróriás a céltáblája.

Brad Shaw, a Gateway marketingért felelős alelnöke elmondta, hogy valóban elegáns Profile sorozat az iMachez hasonlóan kompakt számítógép, és a részben az iMac kampányának hátszelét felhasználó összehasonlítás révén a felhasználók azonnal veszik majd a lapot. Shaw szerint fel vannak készülve arra az esetre is, ha az Apple tiltakozna a kampány ellen: a cég a független eTesting Labszal végeztette a teljesítményteszteket, melyek egy pdf dokumentumban bárki számára hozzáférhetőek.

A nehézségekkel küzdő PC-gyártónak ugyanakkor szüksége van harsány reklámkampányokra annak érdekében, hogy ismét önmagára találjon. Erre a pénzügyi évre a cég 5 milliárd dolláros forgalom mellett 200-250 millió dolláros adózás előtti veszteséggel számol. A Gateway nem hozta nyilvánosságra, hogy mekkora összeget fordít a kampányra.

a címlapról