:

Szerző: Bodnár Ádám

2002. augusztus 16. 09:51

A várakozásoknak megfelelő negyedévet zárt az NVIDIA; az ünnepi szezonra itt az NV30

Az NVIDIA a tőzsde tegnapi zárása után hozta nyilvánosságra második negyedéves ereményeit, amelyek az elemzők és a cég előrejelzéseinek megfelelően alakultak.

Az NVIDIA a tőzsde tegnapi zárása után hozta nyilvánosságra második negyedéves ereményeit, amelyek az elemzők és a cég előrejelzéseinek megfelelően alakultak.

A második negyedévben az NVIDIA 427,3 millió dolláros forgalmat ért el, amely 64 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A nettó nyereség 5,3 millió dollár, azaz részvényenként 3 cent volt, szemben a tavalyi második negyedévben elért 32,9 millió dollárral, azaz részvényenkénti 19 centtel.

Az NVIDIA július 31-én jelentette be, hogy negyedéves forgalma 410-430 millió dollár körül alakul és a profit egy jelentős, 21 millió dolláros készletleírás miatt minimális lesz. A cég nem tett közzé pro forma eredményt, amely nem tartalmazza az egyszeri készletleírást. A First Call/Thomson Financial által megkérdezett elemzők átlagosan részvényenkénti 13 centes pro forma eredményre számítottak.

Az első félévebn az NVIDIA forgalma 1,01 milliárd dollár volt, amely 102 százalékkal magasabb, mint tavaly. A nettó profit 88,5 millió dollár, azaz részvényenként 51 cent, szemben a tavalyi első félévben elért 59,6 millió dollárral, azaz részvényenkénti 35 centtel.

Az elemzők és befektetők részére rendezett telefonos konferenciahíváson Jen-Hsun Huang, az NVIDIA vezérigazgatója kitérő választ adott arra a kérdésre, amely az NV30 első működő példányainak állapotára irányult.

Huang elmondta, hogy az új grafikus processzorral kapcsolatban egyedül az a fontos, hogy az ünnepi szezonra megjelenjen, és ez meg is fog történni. A vezérigazgató továbbá elismerte, hogy a legnagyobb teljesítményű piaci szegmensben a vállalat le van maradva a versenytársakhoz képest, azonban hangsúlyozta, hogy ez a piaci szegmens a forgalomnak mindössze elenyésző töredékét generálja.

Huang kiemelte azonban, hogy igazából nem is az idei ünnepi szezon a fontos, hanem a jövő év, amikor több olyan régóta várt játék -- köztük a Doom 3, a Half-Life 2, illetve az Unreal sorozat következő részei -- látnak napvilágot, amelyek élvezetes futtatásához mindenképp csúcskategóriás videokártya szükséges. Ez nagy lökést adhat az iparágnak -- tette hozzá Huang.

a címlapról