A Sony Ericsson javítaná pozícióját Kínában
A Sony Ericsson szeretné jelentősen javítani helyzetét a világ legnépesebb országában, amely immár a világ első számú mobiltelefon-piaca 176 millió felhasználóval.
"A marketing program eredményeként egészen biztos, hogy nagyon láthatóak leszünk Kínában" -- mondta Staffan Soderqvist, a vállalat értékesítésért és marketingért felelős ügyvezető igazgatóhelyettese.
A márkanév ismertségének felépítése nehéz feladat lesz, a cég egy olyan mobiltelefon-piacra igyekszik betörni, ahol az Ericsson folyamatosan piaci részesedést vesztett új és agresszív helyi cégek javára. Az elemzők szerint a Sonynak szinte elhanyagolható volt a részesedése a kínai piacon.
"Nem lesz könnyű dolga a cégnek, mivel lényegében a nulláról kell elindulniuk" -- mondta David Almstrom távközlési tanácsadó Pekingben.
Az elemzők szerint további kulcsfontosságú kérdés az, hogy vajon lesz-e jelentős kereslet Kínában az adatszolgáltatásokra, amelyek a Sony Ericsson termékpolitikájában igen fontos szerepet játszanak.
A tavaly októberben elindult közös vállalat vezetői nem közölték, hogy milyen piaci részesedést szeretnének elérni Kínában.
"Piaci részesedésre azért van szükség, mert anélkül nem lehet elegendő a márkanév ismertsége" -- mondta Almstrom.
A Norson Telecom Consulting piackutató vállalat becslései szerint az Ericsson kínai piaci részesedése kevesebb, mint 5% volt az első félévben. A Norson szerint a kínai piacon az első három helyen a Motorola, a Nokia és a TCL Mobile áll.
A Sony Ericsson több mint 39 millió dollárt fektetett be egy kínai leányvállalat létrehozásába, amely nemrég nyitott meg egy kutatás-fejlesztési központot Pekingben, mondta Roger Eriksson, a Sony Ericsson China elnöke.
Ebben az összegben nincsenek benne az egyéb tervezett befektetések, mint például az Ericsson és a Sony által külön-külön megépített gyárak átvételének költségei. A szóban forgó gyárak Peking északi részén találhatók.
Soderqvist elmondta, hogy a Sony Ericsson a következő évben 50%-kal növeli az ezekben a gyárakban készített mobiltelefonok számát. A kutatás-fejlesztési központ létrehozásával a Sony Ericsson csatlakozik a Motorolához, a Nokiához és a helyi főbb gyártókhoz, amelyek Kínában fejlesztenek mobiltelefonokat a helyi piacra.
A Sony Ericsson vezetői közölték, hogy két mobiltelefont dobnak piacra azonnal és három további modellt az év hátralévő részében. A legtöbb mobil a 900, 1800 és 1900 MHz-es GSM szabványokat támogató tri-band készülék lesz, színes kijelzővel és beépített (illetve opcionálisan csatlakoztatható) digitális kamerával, közölte a Sony Ericsson.
A Nokia szintén mostanában dobja piacra kamerával felszerelt következő generációs mobiltelefonjait. Mindkét cég célja természetesen az, hogy rávegyék a felhasználókat arra, hogy a beszélgetésen és SMS üzenetküldésen kívül másra is használják készülékeiket.
Kínában a lakosság mintegy 16%-a használ mobiltelefont, a globális gyártók így kulcsfontosságú területnek tartják az országot, a körülmények ugyanis egyre nehezebbek az USA-ban és Nyugat-Európában, ahol egyre gyengébb a mobiltelefonok iránti kereslet.
Az elemzők azonban szkeptikusak azzal a kérdéssel kapcsolatban, hogy vajon menni fognak-e az adatszolgáltatások Kínában, mivel az ottani előfizetők egyelőre lényegében csak beszélgetésre és SMS üzenetek küldésére használják mobiltelefonjukat. A szakértők szerint várni kell még arra, hogy vajon sikeres lesz-e az MMS Kínában, mivel a GPRS beindulása nem volt túl sikeres.
Az MMS segítségével a felhasználók különböző multimédiás elemekkel (szöveg, kép, hang, videó, animáció) tarkított üzeneteket küldhetnek egymás mobiltelefonjára, ezzel új bevételi forrást teremtve az üzemeltetők számára.
Az MMS szolgáltatás szeptembertől lesz elérhető a China Mobile Communications Corp. előfizetői számára, ez a cég az ország legnagyobb mobiltelefon-szolgáltatója. A China Mobile májusban indította el a GPRS-t, ám egyelőre mindössze 300 ezer felhasználója van a szolgáltatásnak.
Az Ericsson egyik vezetője júliusban közölte, hogy a londoni központú közös vállalat ebben az évben veszteséges lesz.