A tajvani SiS veszteséges negyedévet zárt
A tajvani Silicon Integrated Systems (SiS) ma bejelentette, hogy a második negyedévet veszteségen zárta, mivel jelentős volt az árverseny a piacon. A cég az első negyedévben nyereséget ért el.
A második negyedévben a SiS 2,56 millió dolláros nettó veszteséget ért el, szemben az első negyedévben elért 765 ezer dolláros nyereséggel és az előző év hasonló időszakában elért 5,03 millió dolláros veszteséggel. A cég forgalma 94,95 millió dollárra nőtt az előző év hasonló időszakában elért 74,18 millió dollárhoz képest.
"A második negyedévben hosszú idő óta a legrosszabbak voltak az üzleti körülmények" -- közölte Bo Chen, a cég pénzügyi vezérigazgatója. "Versenytársaink 15-20%-kal csökkentették áraikat, és mi kénytelenek voltunk követni őket."
Az Intel, a világ legnagyobb félvezetőgyártója júliusban tette közzé negyedéves eredményeit, amelyek az elemzők várakozásainak alsó tartományába estek.
Tajvan második legnagyobb chipsetgyártójának eredményei nem sok jót sejtetnek a nagy rivális VIA Technologieszel kapcsolatban sem, mivel a SiS közölte, hogy 15-20%-kal volt kénytelen csökkenteni árait.
A VIA még nem tette közzé második negyedéves eredményeit, de augusztus végéig az összes tőzsdén jegyzett tajvani vállalatnak be kell jelentenie második negyedéves eredményeit.
A SiS közölte, hogy a második negyedévben a globális chipsetforgalom 28 millió darab körül alakult, s ez 32 millióra fog emelkedni a harmadik negyedévben. A cég azt tervezi, hogy a második negyedévben eladott több mint 5 millió chipsethez képest a forgalom 6 millióra nő a harmadik negyedévben.
A cég szerint a harmadik negyedévben a termelés 50 ezer szilíciumszelet lesz, szemben a második negyedévben legyártott 44 500-zal. A termelés a negyedik negyedévben el fogja érni az 52 ezer szilíciumszeletet.
Az előrejelzések azt jelentik, hogy emelkedhet a cég piaci részesedése, elemzők szerint ez többnyire a VIA kárára történik: a SiS részesedése 10%-ról 18%-ra nőtt. A globális chipsetpiac élén az Intel áll.
Samuel Liu, a SiS elnök-vezérigazgatója elmondta, hogy a piaci részesedés növelése továbbra is az első számú célkitűzés marad, egyelőre ez még a nyereségességnél is fontosabb. "Még ha fel is kell adnunk néhány rövid távú szempontot, hosszú távú stratégiai célunk a piaci részesedés növelése."