A Microsoft erőteljesen terjeszkedik Japánban
Az Xbox egyedüli japán disztribútora, a Happinet szerint a Microsoft a jövőben több nagykereskedővel is együtt kíván működni annak érdekében, hogy a konzol minél több üzletben megtalálható legyen.
Tetsuo Ishikawa, a Happinet igazgatója egy interjúban elmondta, hogy a Microsoftnak mindenképp szüksége van a bolti jelenlétre, hogy hatékonyan tudja hirdetni a széles sávú internetszolgáltatását, az ősszel beinduló Xbox Live-ot.Jelen pillanatban 40 szoftverfejlesztő összesen 47 olyan játékon dolgozik, amelyek támogatják az internetes többjátékos üzemmódot. "Minél több játékra lesz szükségünk, hogy a terv működjön" -- mondta Ishikawa. "Jelenleg is több fejlesztővel tárgyalunk."
A Microsoft a hírek szerint nem csak számítástechnikai üzletekben és speciálisan játékkonzoloka szakosodott boltokban kínálná az Xboxot, hanem játékboltokban is. A japán játékboltokban az utóbbi időben jelentősen csökkent a konzolok jelenléte, ugyanis tavaly közel 20 százalékkal csökkentek a konzol-eladások a megelőző évhez képest.
Az Xbox Live népszerűsítésének részeként a Microsoft több távközlési céggel is megállapodott, azonban Ishikawa nem árulta el, hogy hány ilyen vállalat van, illetve melyek ezek. Japánban az Xbox Live szolgáltatást a Microsoft az NTT-vel közösen fejlesztette ki.
Egyelőre azonban úgy tűnik, a japán játékosok nem érdeklődnek túlságosan az internetes többjátékos szolgáltatások iránt. A PlayStation 2 legnépszerűbb játékának, a Final Fantasy sorozatnak a legújabb, internetes játékra optimalizált 11. része eddig összesen "csak" 90 ezer példányban kelt el, ami erőteljesen elmarad a várakozásoktól.
A Merril Lynch elemzője, Ken Uryu meglehetősen szkeptikus az Xbox Live szolgáltatással kapcsolatban. Uryu úgy fogalmazott, hogy "nem látja, az Xbox Live hogyan járulna hozzá az Xbox eladásaihoz". Más elemzők szintén megkérdőjelezik, hogy a Microsoft képes lesz-e elég Xbox-tulajdonost toborozni, akik hajlandók fizetni az internetes többjátékos szolgáltatásért, hogy az Xbox Live sikeres lehessen.
Az Xbox Live beindulásának pontos időpontját a cég ősszel hozza nyilvánosságra. A Microsoft konzoljához tervezett szolgáltatás -- eltérően a Sony és a Nintendo megoldásától -- egy teljesen zárt előfizetéses rendszer lesz, amelyet a redmondi vállalat működtet majd. John O'Rourke, a Microsoft játékokkal foglalkozó részlegének marketing alelnöke az E3 kiállításon elmondta, hogy egy egyéves előfizetés 49,95 dollárba kerül majd, amely tartalmaz egy headsetet is, hogy a játékosok beszélgethessenek egymással. Azonban ebben a díjban nincs benne a szélessávú internetelérés költsége.
Az Xbox Live szolgáltatás indulócsomagja
Az Xbox Live szolgáltatás támogató játékok között biztosan ott lesz az "NFL Fever 2003", a "Mech Assault" és az "Unreal Chamionship". Egyelőre nem tudni, hogy a szolgáltatás indulásakor pontosan hány játék támogatja majd az Xbox Live-ot, azonban O'Rourke szerint a jövő év végére már legalább 50 ilyen szoftver lesz a piacon.
A Microsoft képviselője rámutatott, hogy az Xbox Live-ot támogató játékok között lesz a sokak által régóta várt "Star Wars Galaxies" szerepjáték, valamint a PC-s világ talán legnépszerűbb internetes akciójátéka, a "Counter Strike". A Microsoft ezen felül bizonyosan elkészíti a "Halo" és a "Project Gotham Racing" interneten játszható változatát is.
Az Egyesült Államokban már lehet jelentkezni az Xbox Live szolgáltatás bétatesztelésére. A Microsoft számításai szerint őszre már 10 ezer bétatesztelő vesz részt az Xbox Live utolsó simításaiban.