:

Szerző: Barna József

2002. július 9. 19:32

A számítógépes játékok károsan hatnak az emberi agyra

[GamePro] Egy most publikált tanulmány szerint a számítógépes játékok túlzottan gyakori használata károsan befolyásolja az emberi agyat. A japán Nihon egyetem professzora, Akio Mori által végzett kutatás, melynek eredményei a tegnapi Mainichi Shimbun hasábjain láttak napvilágot, azt mutatja, hogy azoknál, akik napi két óránál több időt töltenek számítógépes játékokkal, csökken a prefrontális agykéreg aktivitása. Ez a magas szintű emberi gondolkodás, a kreativitás és az érzelmek központja.

[GamePro] Egy most publikált tanulmány szerint a számítógépes játékok túlzottan gyakori használata károsan befolyásolja az emberi agyat. A japán Nihon egyetem professzora, Akio Mori által végzett kutatás, melynek eredményei a tegnapi Mainichi Shimbun hasábjain láttak napvilágot, azt mutatja, hogy azoknál, akik napi két óránál több időt töltenek számítógépes játékokkal, csökken a prefrontális agykéreg aktivitása. Ez a magas szintű emberi gondolkodás, a kreativitás és az érzelmek központja.

Mori a vizsgálat során 240, 6-29 éves japán férfi és nő agyhullámait figyelte meg, miközben azok eltérő időn keresztül videojátékokkal játszottak. Azoknál, akik a legkevesebb időt töltötték a számítógép előtt, a vizsgálat igen magas prefrontálisagykéreg-aktivitást mutatott ki, míg a napi 1-3 órát játszók körében az agyhullámok igen visszafogott aktivitást jeleztek, azoknál pedig, akik napi 2 óránál többet játszottak, ezen agyi terület aktivitása gyakorlatilag nem volt mérhető.

Mori a vizsgálat kapcsán arra a következtetésre jutott, hogy mivel a legtöbb számítógépes játék elsősorban a játékosok reflexív és perceptív képességeit veszi igénybe, az agy egyéb területei a tevékenység alatt gyakorlatilag nem dolgoznak. Amint jelentésében írta: "A legtöbb játék izgatottságot vagy félelemérzetet kelt, ami olyan félelmek kialakulásához vezethet, melyek befolyásolhatják a játékosok autonóm viselkedésmódját. A szülőknek ezért figyelniük kellene arra, hogy milyen játékokat engednek gyermekeik kezébe, és mennyi időn keresztül engedik játszani őket."

A vizsgálat részletes eredményeit Mori a Society for Neuroscience idén ősszel megrendezésre kerülő éves gyűlésén hozza nyilvánosságra.

November 25-26-án 6 alkalmas K8s security és 10 alkalmas, a Go és a cloud native szoftverfejlesztés alapjaiba bevezető képzéseket indítunk. Az élő képzések órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról