A Sony és a Toshiba növeli PC-export célkitűzéseit
[Reuters] A Nihon Keizai Shimbun (Nikkei) vasárnap közölte, hogy a Sony és a Toshiba jelentősen növeli PC-export célkitűzéseit a 2002-es pénzügyi évben. A Nikkei a cégekhez közel álló forrásokra hivatkozva elmondta, hogy a két cég azt tervezi, hogy fejlettebb tulajdonságok nyújtásával növeli globális piaci részesedését, amelyet az olcsóbb riválisok csökkentettek.
A Toshiba, Japán legnagyobb félvezetőgyártója 19,1%-kal 2,8 millió darabra szeretné növelni eladásait, míg a Sony 44,4%-kal (!!) 2,6 millióra kívánja növelni forgalmát.
A mostani lépés fő célpontja az USA, de más piacokat is szeretne megcélozni a két cég.
A Sony azt tervezi, hogy növeli Vaio GR nagy méretű notebook eladásait és fontolóra veszi azt is, hogy exportálni fogja a Japánban igen népszerű Vaio U laptop és Vaio W asztali PC modelleket.
A cég azt tervezi, hogy erősíti eladásait az olyan piacokon, amelyeken eddig jelenleg gyenge a jelenlét, például Európában és Latin-Amerikában.
A Toshiba a források szerint többek között növelni fogja azon notebookjainak exportját, amelyek fel vannak szerelve vezeték nélküli hálózati funkciókkal ahhoz, hogy a felhasználóknak az otthontól távol is rendelkezésre álljon az internethozzáférés.
A japán high-tech cégeket súlyosan érintették az olyan tényezők, mint a tavalyi év rekord méretű piaci visszaesése és az agresszív külföldi versenytársak.
A Toshiba és a Sony egyelőre nem kommentálta a hírt.