Japánban 14 hónapja folyamatosan csökken a PC-forgalom
[AsiaBizTech] Japánban a PC-eladások volumene májusban 23,2%-kal csökkent az előző hónaphoz képest és 6,2%-kal az előző év hasonló időszakához képest.
A GfK Marketing Service Japan piackutató cég adatai szerint a 2002 január-május közötti időszakban az eladott PC-k összes száma 7,8%-kal csökkent a 2001-es hasonló időszakhoz viszonyítva.
A havi PC-eladások immár folyamatosan 14 hónapja csökkennek az előző év azonos időszakával összevetve, június első hetében a visszaesés elérte a 20%-ot.
A felkelő nap országában a PC-forgalom mélypontja általában május és október, a gyártók ekkor kezdik el bemutatni az új modelleket a közeledő nyári, ill. téli szezonra. Idén a legnagyobb PC-gyártók a nyári modelljeiket a szokásosnál körülbelül két héttel korábban, május közepén kezdték el bejelenteni.
A legnagyobb kiskereskedelmi cégek azt jelezték előre, hogy a PC-árak emelkedni fognak nyártól, és azt ajánlották a vevőknek, hogy a tavaszi modelleket vásároljanak a tavasz közepére eső bevásárlási szezonban. Lehetséges, hogy ez csökkenteni fogja a fogyasztói keresletet, ami azt eredményezheti, hogy a nyári bevásárlási szezon nem lesz túl erős.