:

Szerző: Bodnár Ádám

2002. június 25. 09:30

A Nielsen/NetRatings szerint a RealMedia piaci előnye minimális a Windows Media előtt

A RealNetworks részvényárfolyama több mint 15 százalékot esett tegnap, amikor a Nielsen/NetRatings nyilvánosságra hozta a valós idejű (streaming) internetes médiaszolgáltatási technológiák piaci részesedéséről szóló jelentését.

A RealNetworks részvényárfolyama több mint 15 százalékot esett tegnap, amikor a Nielsen/NetRatings nyilvánosságra hozta a valós idejű (streaming) internetes médiaszolgáltatási technológiák piaci részesedéséről szóló jelentését.

Bár a felmérés megerősíti, hogy a RealNetworks technológiái piacvezető szerepet töltenek be, elemzők szerint a cég részesedése jóval kisebb a vártnál, és csak alig előzi meg a Microsoft Windows Mediát. A RealNetworks részvényárfolyama a hír nyomán 16,2 százalékot csökkent és 4,7 dolláron zárt.

A Nielsen/NetRatings piackutató cég jelentése szerint a RealMedia részesedése a streaming media piacon 16,23 százalék, a Microsoft Windows Mediáé 14,41 százalék, az Apple QuickTime-é pedig 7,49 százalék. "A jelentés megerősíti, hogy a RealMedia piacvezető az amerikai otthoni felhasználók körében, és hogy a figyelt cégek szoftvereinek felhasználói bázisa gyakorlatilag ugyanaz maradt" -- mondta Martin Charles kommunikációs igazgató.

Mivel a Nielsen/NetRatings egy teljesen új felmérési módszert alkalmazott, az adatokat nem lehet összevetni a korábbi felmérések eredményeivel. Mindenesetre a RealNetworks piaci részesedése kisebb, mint amire számítani lehetett -- állítják a szakértők.

A streaming media technológiák piacán kialakult harc a Microsoft ellen indított trösztellenes eljárás egyik kulcspontja, ugyanis a RealNetworks szerint a Media Player integrálása a Windows operációs rendszerbe a rivális gyártók piaci pozícióit gyengíti.

A RealNetworks részvényárfolyama május közepén még 9,28 dolláron állt, azonban azóta meredeken csökken. A cég papírjinak értéke az idei év során már több mint 50 százalékot esett.

a címlapról