Az árcsökkentés hihetetlen hatással van az Xbox eladásaira -- állítja a Toys "R" Us vezérigazgatója
Az Xbox árának csökkenése rendkívüli hatással van az eladásokra -- mondta legnagyobb amerikai játékbolt-üzletlánc, a Toys R Us vezérigazgatója, John Eyler. Eyler a Microsoft által szervezett CEO Summit rendezvényen kijelentette, hogy kétség sem fér ahhoz, hogy az Xbox lesz a közeljövő vezető videojáték-platformja.
"Az árcsökkentésnek hihetetlen hatása volt a keresletre" -- mondta Eyler. "Az eladások egyre csak nőnek, amíg létre nem jön a kritikus tömeg, és az Xbox valóban a videojáték-ipar vezető platformjává válik" -- tette hozzá. A játékbolt-üzletlánc vezetője pontos eladási darabszámokkal azonban nem szolgált.
A Microsoft tavaly november 15-én dobta piacra az Xboxot az Egyesült Államokban, ahol az év végéig mintegy 1,5 millió konzol kelt el. A cég eredeti terveiben a június 30-án véget érő pénzügyi évben 4,5-6 millió Xbox eladása szerepelt, azonban a konzol vártnál gyengébb európai és japán szereplése miatt ezt 3,5-4 millió darabra mérsékelték.
Az immár 199 dollárba kerülő Xbox elsősorban a Sony PlayStation 2-vel versenyez a piacon. A japán cég két hete 299 dollárról 199 dollárra árazta le a PlayStation 2-t, amelyre válaszul a Microsoft ugyanilyen mértékben csökkentette az Xbox árát. Európában pár héttel korábban 479 euróról 299 euróra csökkent az Xbox ára, Japánban pedig 34800 helyett már csak 25800 jent kell fizetni érte. A Nintendo eközben 199 dollárról 149 dollárra mérsékelte a GameCube konzol árát.
A Microsoft és az Xbox konzolt gyártó szingapúri Flextronics egyúttal azt is bejelentették, hogy a költséghatékonyabb termelés érdekében a készülékek gyártása elkerül Magyarországról és nyártól Kínában folyik tovább. A múlt héten zajlott E3 kiállításon a Microsoft részletesen ismertette az Xboxhoz szánt szélessávú internetszolgáltatást, az Xbox Live-ot. A tervek szerint a hálózat ősztől lesz elérhető.