Értékesítési megállapodást kötött a Yahoo és a Sun
[WSJ] A Yahoo tegnap bejelentette, hogy internetes tartalmait és szolgáltatásait a jövőben a Sun nagyvállalati portálszoftvere részeként fogja értékesíteni a két cég között született megegyezésnek megfelelően. Amint az ismert, az internetes óriásvállalat az utóbbi időben folyamatos erőfeszítéseket tesz annak érdekében, hogy csökkentse függését a hullámzó hirdetési bevételektől, e stratégia újabb állomása a Sunnal kötött megállapodás, melynek részleteit nem hozták nyilvánosságra a felek.
A Sun a jövőben a Yahoo által kínált tartalmat és webes szolgáltatásokat -- mint például időjárás-előrejelzés vagy tőzsdei árfolyamok -- éves előfizetési díjért fogja értékesíteni vállalatok számára.
A Yahoo már 2000 júniusa óta igyekszik testreszabott tartalmi szolgáltatásokat kínálni belső vállalati hálózatok számára. Mindez része a cég azon stratégiájának, hogy a hirdetésekből származó bevételek mellett előfizetéses és egyéb, nem hirdetés jellegű szolgáltatások értékesítése révén befolyó bevételekre támaszkodhasson. Azonban e vállalati termékek annak ellenére nem voltak eddig sikeresek, hogy a Yahoo megállapodást kötött ezek értékesítéséről a SAP AG-val és az Accenture Ltd-vel.
Amint azt Mark Rowen, Prudential Securities egyik elemzője elmondta, a Yahoo vállalati termékei kevés vonzerővel rendelkeznek, és még számos téren finomításra szorulnak. Becslései szerint a cég kevesebb, mint 5 millió dollár bevételt realizálhat e termék értékesítéséből negyedévente, ami összességében kevesebb, mint a cég éves bevételének 3%-a.
A Yahoo képviselője szerint azonban a vállalati portálszolgáltatások növekedésének egyik záloga, hogy olyan más vállalatok platformjainak részeként kell azokat értékesíteni, mint amilyen az SAP vagy a Sun. És, tette hozzá, a Yahoo óriási előnye, hogy tartalmi szolgáltatásai 13 nyelven hozzáférhetőek.
A Sun és a Yahoo várhatóan a harmadik negyedévben vezeti be az új terméket.