Sim City negyedszer is!
[ blues news ] Amint az várható volt, az Electronic Arts nem töri derékba a minden idők legsikeresebb játékának mondható Sim City sorozatot: ma bejelentette a régóta várt negyedik generációt, a SimCity 4-et, melyet továbbra is a Walnut Creek-bázisú Maxis stúdió fejleszt. Új szimulációs és grafikus technológiák segítségével minden idők legrealisztikusabb SimCity-játékát tervezi kiadni az EA. Az előzetes verzióba betekintést nyerhetnek a kiválasztottak május 22-én, az Electronic Entertainment Exposition rendezvényen, Los Angelesben.
A játékos nem csak Simjei életét irányíthatja, de a környezetét is tetszés szerint változtathatja meg, hegyeket emelhet, folyókat helyezhet a völgyekbe, erdőket hozhat létre. Elképzeléseit szinte korlátlanul valósíthatja meg majd ezekkel a lehetőségekkel.
A SimCity 4 városlakói egy óriási egységet alkotnak majd, közvetlen kihatással egymásra, egymás életére. Minden egyes város függ(het) a másiktól, együtt növekedhetnek vagy bukhatnak el. A városlakókat akár egyesével is követhetjük, szemlélhetjük mindennapjaikat, életüket, melyeket lényegében mi magunk alakíthatunk, isteni tulajdoinságokkal megáldva.
A legendás játék első verzióját Will Wright és csapata készítette a Maxisnál 1989-ben. A játék több millió példányban kelt el, rengeteg díjat, elismerést beseperve. A sorozat második tagja a SimCity 2000 volt 1993-ban. A SimCity 3000 jóval később, 1999-ben jelent meg, és az év legtöbb példányszámban eladott játéka lett. A SimCity 3000 és a 2000-ben megjelent, kibővített SimCity 3000 Unlimited összesen több mint 5 millió játékos vásárolta meg világszerte.