:

Szerző: Barna József

2002. április 27. 14:54

Interjú az NVIDIA főmérnökével

A ZDNet UK rövid interjúra invitálta az NVIDIA Londonban vendégeskedő főmérnökét, David Kirköt. A beszélgetésben elsősorban általánosságban a számítógépes grafika jövőjéről és nem annyira a cég konkrét jövőbeni termékeiről esik szó. Ízelítőül álljon itt két érdekesebb kérdés-válasz páros:

A ZDNet UK rövid interjúra invitálta az NVIDIA Londonban vendégeskedő főmérnökét, David Kirköt. A beszélgetésben elsősorban általánosságban a számítógépes grafika jövőjéről és nem annyira a cég konkrét jövőbeni termékeiről esik szó. Ízelítőül álljon itt két érdekesebb kérdés-válasz páros:
ZDNet: Legutóbb komoly zavart keltett a GeForce márkanév. Tanultak-e ebből az esetből?

Kirk: Érdekes volt összehasonlítani a termékmegjelenés [ti. a GeForce4 termékcsaládé] utáni piaci reakciókat azzal a termékelnevezési koncepcióval, amelyet mi kidolgoztunk. Mi arra gondoltunk, hogy a GeForce4 a 2002-es modell, azaz az elnevezés nem elsősorban az architektúrára vonatkozott, ám számos felhasználó ezt nem ismerte fel.
Erre kétségkívül gondolnunk kell legközelebb. Hasonló dilemmával nézünk majd szembe, amikor idén ősszel vagy jövő tavasszal piacra dobjuk új termékünket. Ha teszem azt, GeForce5-nek nevezzük az új GPU-nkat, az nem feltétlenül jelent teljesen új támogatott feature-öket, csupán annyit: új termékről van szó. [...]

ZDNet: Mi határolja be a 3D-s játékok minőségét?

Kirk: Az egyik igen kiábrándító dolog számunkra az, hogy megjelentetünk egy olyan új hardvert, mint amilyen a GeForce3, és még hosszú idő elmúltával sincs túlzottan sok olyan játék, amely kihasználná a lehetőségeit. Egyetlen fejlesztő sem fejleszthet egy új technológiára annak megjelenése előtt, ám az új technológiák kidolgozása és az azokra épülő termékek piacra dobása között csupán néhány hónap telik el.

A teljes angol nyelvű interjú a ZDNet oldalain olvasható.

a címlapról