A Microsoft nyeresége nagyobb a vártnál - dacára a vállalati PC-k iránti gyengébb keresletnek
A Redmond-i szoftveróriás nettó nyeresége az első negyedévben 2,39 milliárd $-ra nőtt a tavalyi hasonló időszakban elért 1,91 milliárd $-ral szemben, ez közel 5%-kal jobb eredmény, mint amire az elemzők számítottak. A forgalom 4,6 milliárd $-ról 5,66 milliárd $-ra nőtt.
Az eredmények mégis csalódást okoztak a befektetőknek: az MS részvények 3,19$-ral, 4%-kal, 75,75$-ra csökkentek a tőzsdezárás utáni forgalomban. Ennek legfőbb oka talán az volt, hogy a számítógépgyártóktól származó forgalom mindössze 4,8%-kal, 1,67 milliárd $-ra nőtt. A cég arról panaszkodott, hogy az első negyedév elején a vállalati PC eladások elég gyengék voltak (hogy ez miért lepte meg az MS-t, arra nehéz lennek kapásból válaszolni - elvégre itt volt a 2000. évváltás, a cégekre egyébként sem jellemzők az év elejei erős - és egyébként nem létfontosságú - beruházások; talán egyedül az Intel processzorok hiánya okozhatott érthető meglepetést e téren ...).
Az alapvető termékek közül az Office 2000 csomag ment a legjobban, míg a Windows eladások a vártnál alacsonyabb ütemben, 14%-kal nőttek. A Windows 2000-ből már 1,5 millió eladott példánynál tart az MS, de egyelőre ennek a profitra gyakorolt hatása nem túl jelentős - egyelőre.
Földrajzi szempontból az MS a legnagyobb előrelépést Ázsiában tette, itt a gazdasági fellendülésnek köszönhetően 44%-os forgalomnövekedést ért el a cég (709 millió $). A Csendes-óceán déli részében és (Észak- és Dél-)Amerikában 32%-kal, 2,02 milliárd $-ra nőttek az eladások, míg az Európa/Közel-Kelet/Afrika "régióban" 28%-kal, 1,26 milliárd $-ra nőtt a forgalom.
Az eredmények mégis csalódást okoztak a befektetőknek: az MS részvények 3,19$-ral, 4%-kal, 75,75$-ra csökkentek a tőzsdezárás utáni forgalomban. Ennek legfőbb oka talán az volt, hogy a számítógépgyártóktól származó forgalom mindössze 4,8%-kal, 1,67 milliárd $-ra nőtt. A cég arról panaszkodott, hogy az első negyedév elején a vállalati PC eladások elég gyengék voltak (hogy ez miért lepte meg az MS-t, arra nehéz lennek kapásból válaszolni - elvégre itt volt a 2000. évváltás, a cégekre egyébként sem jellemzők az év elejei erős - és egyébként nem létfontosságú - beruházások; talán egyedül az Intel processzorok hiánya okozhatott érthető meglepetést e téren ...).
Az alapvető termékek közül az Office 2000 csomag ment a legjobban, míg a Windows eladások a vártnál alacsonyabb ütemben, 14%-kal nőttek. A Windows 2000-ből már 1,5 millió eladott példánynál tart az MS, de egyelőre ennek a profitra gyakorolt hatása nem túl jelentős - egyelőre.
Földrajzi szempontból az MS a legnagyobb előrelépést Ázsiában tette, itt a gazdasági fellendülésnek köszönhetően 44%-os forgalomnövekedést ért el a cég (709 millió $). A Csendes-óceán déli részében és (Észak- és Dél-)Amerikában 32%-kal, 2,02 milliárd $-ra nőttek az eladások, míg az Európa/Közel-Kelet/Afrika "régióban" 28%-kal, 1,26 milliárd $-ra nőtt a forgalom.