Jól fogynak az Xbox játékai
Bár az Xbox a vártnál gyengébben szerepel a japán piacon, a szoftvereladások biztatóak -- véli a konzolért felelős Microsoft-igazgató, Robbie Bach.
"Japánban jól mennek a szoftverek és a vártnál kicsit gyengébben a hardverek" -- mondta Bach. "Mindig is tudtuk, hogy nehezen fog menni. A Microsoft türelmes és kitartó, ezért azt hiszem, előbb-utóbb minden jól megy majd."
A redmondi cég február 22-án dobta piacra az Xboxot Japánban, és a megjelenés óta mintegy 190 ezer darabot értékesített, ami a várakozások alatt marad. Ugyanakkor a vásárlók a konzolokhoz átlagosan 1,6 játékprogramot vásároltak, amely meghaladta a Microsoft elvásárait.
A Sony PlayStation 2 két évvel ezelőtt márciusban debütált Japánban és három nap alatt több mint 980 ezer példányban kelt el. A konzolhoz viszont átlagosan csak egy játékot vásároltak.
Az Xbox november óta kapható az Egyesült Államokban, ahol a vevők minden egyes konzolhoz 3,8 játékot vettek. Európában minden eladott konzolra 2,3 játék jut -- mondta Bach. "Ez igazán jól mutatja a játékok minőségét, és végül is az egész a játékokról szól."
Az Xbox legnépszerűbb játéka, a Halo már 1 millió példányba kelt el és kétszer hamarabb érte el ezt a mérföldkövet, mint a PlayStation 2 legjobban debütáló prorgamja, az Onimusha. A Halo egyelőre csak az Egyesült Államokban és Európában kapható, a japán változat április végén jelenik meg. Szintén jól fogy a Project Gotham autóverseny (félmillió eladott példány) és a Dead or Alive 3 verekedős játék, amelyből mintegy 400 ezer darabot adtak el.
A Microsoft a májusi E3 kiállításon számos új játékot mutat be és az Xboxhoz tervezett online szolgáltatással kapcsolatos részleteket is elárul majd.