A számítógépes játékok hamarosan a közoktatásban is szerepet kaphatnak
[BBC] A számítógépes játékok hamarosan szerepet kaphatnak az oktatásban annak köszönhetően, hogy kutatók nemrégiben úgy találták, hogy azok egy része komoly pedagógiai jelentőséggel bír. Egy Nagy-Britanniában végzett kutatás során ugyanis azt tapasztalták, hogy az olyan szimulációs és kalandjátékok, mint amilyen például a Sim City vagy a RollerCoaster Tycoon, fejlesztik a gyerekek stratégiai gondolkodását és a tervezéssel és döntéshozatallal kapcsolatos képességeit. A vizsgálatban résztvevő gyerekek szülei és tanárai továbbá egyaránt azt tapasztalták, hogy a gyerekek matematikai, olvasási és helyesírási képességei is javultak a játékoknak köszönhetően.
A kísérletbe 700 7 és 16 év közötti gyermeket vontak be. A tanárokat tömörítő Teachers Evaluating Educational Multimedia (Teem) csoport által végzett kutatás eredményeit jelenleg a brit Oktatásügyi Minisztérium is vizsgálja.
Angela McFarlane, a Teem vezetője szerint a pedagógustársadalom sokat tanulhat a számítógépes játékipartól, elsősorban a gyermekeket valóban lekötő és számukra kihívást jelentő tevékenységek megtalálásában. Noha McFarlane hangsúlyozta, hogy korántsem kívánják népszerűsíteni a "lődd le a rossz fiúkat" típusú lövöldözős játékokat, a kaland- és szimulációs játékok komoly segítséget jelentenek számos fontos képesség fejlesztésében.
A jelenlegi játékok többsége természetesen aligha lenne alkalmazható az oktatásban, ám ha sikerülne a tananyaggal kapcsolatos tartalommal megtölteni ezeket, a jövőben az ilyen jellegű felhasználás sem lenne elképzelhetetlen. "Például fel lehetne használni egy olyan történelmi eseményt háttérként, mint amilyen a hastingsi csata (természetesen a pontos történelmi tényekkel), és a gyerekek egy katona vagy tábornok szerepében élhetnék át a történéseket" -- mondta McFarlane.
A vizsgálat másik érdekes hozadéka az volt, hogy a gyerekek többnyire együtt játszottak, és mindannyian fontosnak tartották a csapatmunkát a játék során.