Voodoo5-5500 AGP teszteredmények + FSAA kommentek
Eljött a nagy nap és a szerencsés site-ok mind publikálhatták a Voodoo5-5500 teszteredményeiket. Sajnos egyelőre még csak a HardOPC, az AGN3D, és a Beyon3D tesztelte a kártyát, ráadásul ezek nem is összehasonlító tesztek, illetve alpha-kártyákon készültek. Éppen ezért nem lehet messzemenő következtetéseket levonni a kártya teljesítményéről, amit még az is fokoz, hogy az egyes site-ok teszteredményei rendkívül szórnak.
Legjobban a HardOPC kártyája teljesített, 166/166-os órajelen, 640*480-ban egy 650-es Coppermine procin kb. úgy 25 százalékkal ment jobbat, mint egy GeForce.
A tesztekből jól látható, hogy a 3dfx milyen nagyon az FSAA-ra ("fullos" élsimítás) épít, mert szinte minden teszt az eljárás kiváló mivoltát méltatta. Viszont tény, hogy alacsony felbontásokon (640*480, 800*600) - ahol effektíve értelme van az eljárának - nagyon jól teljesít a kártya. Úgy látom, hogy a két mintavételes eljárás rendkívül életképesnek bizonyulhat, viszont a négy mintavételes már "megrogyasztja" a kártya teljesítményét. Egyenlőre úgy áll a dolog, hogy a szubjektív (ez csak így lehet elbírálni) tesztek alapján a 2xFSAA képminőségben egyenértékű az NVIDIA szoftveres eljárásával. Tehát elvileg itt a 3dfx nyert... Viszont a kártya sebességétől nem voltam elszállva, sőt megkockáztatom, hogy ez így kevés lesz, de várjuk meg a végleges kártyát korrekt driverekkel. Másrészt nem értem miért nem a "nagyoknak" adták oda tesztelni a végleges kártyát, mert ezek a kissé kaotikus teszteredmények az alpha állapotú Voodoo5-tel gázosak.
Végezetül idéznék néhányat az elhangzott FSAA himnuszok közül:
"we have VERY RESPECTABLE scores using the 2X FSAA feature"
"800x600 2X FSAA easily looks better than 1024x768, in my opinion anyway"
"2X really does give a great mix of performance and quality"
"This card is really going to shine when used with flight and space sims"
Erre az utolsó idézetre, azért tudnék mit mondani... Úgy hangzik mintha a "látvány-játékosoknak" szánná a V5-öt a 3dfx, és az esetleges teljesítménybeli hiányokat azzal indololnák, hogy ez nem egy hardcore fps-kártya, hanem itt a minőség a fő szempont. Ezt a dumát csak a Matrox-tól hiszem el!
Legjobban a HardOPC kártyája teljesített, 166/166-os órajelen, 640*480-ban egy 650-es Coppermine procin kb. úgy 25 százalékkal ment jobbat, mint egy GeForce.
A tesztekből jól látható, hogy a 3dfx milyen nagyon az FSAA-ra ("fullos" élsimítás) épít, mert szinte minden teszt az eljárás kiváló mivoltát méltatta. Viszont tény, hogy alacsony felbontásokon (640*480, 800*600) - ahol effektíve értelme van az eljárának - nagyon jól teljesít a kártya. Úgy látom, hogy a két mintavételes eljárás rendkívül életképesnek bizonyulhat, viszont a négy mintavételes már "megrogyasztja" a kártya teljesítményét. Egyenlőre úgy áll a dolog, hogy a szubjektív (ez csak így lehet elbírálni) tesztek alapján a 2xFSAA képminőségben egyenértékű az NVIDIA szoftveres eljárásával. Tehát elvileg itt a 3dfx nyert... Viszont a kártya sebességétől nem voltam elszállva, sőt megkockáztatom, hogy ez így kevés lesz, de várjuk meg a végleges kártyát korrekt driverekkel. Másrészt nem értem miért nem a "nagyoknak" adták oda tesztelni a végleges kártyát, mert ezek a kissé kaotikus teszteredmények az alpha állapotú Voodoo5-tel gázosak.
Végezetül idéznék néhányat az elhangzott FSAA himnuszok közül:
"we have VERY RESPECTABLE scores using the 2X FSAA feature"
"800x600 2X FSAA easily looks better than 1024x768, in my opinion anyway"
"2X really does give a great mix of performance and quality"
"This card is really going to shine when used with flight and space sims"
Erre az utolsó idézetre, azért tudnék mit mondani... Úgy hangzik mintha a "látvány-játékosoknak" szánná a V5-öt a 3dfx, és az esetleges teljesítménybeli hiányokat azzal indololnák, hogy ez nem egy hardcore fps-kártya, hanem itt a minőség a fő szempont. Ezt a dumát csak a Matrox-tól hiszem el!