A történelem során először csökkent az eladott mobiltelefonok száma
Amint azt a gyártók és az elemzők megjósolták, 2001-ben csökkent az eladott mobiltelefonok száma. A tavalyi év során 399,6 millió készülék talált gazdára.
Az iparág története során először fordult elő, hogy egyik évről a másikra csökkent az eladott mobiltelefonok száma. A Gartner Dataquest jelentése szerint 2001-ben mintegy 3,2 százalékkal kevesebb telefont adtak el, mint 2000-ben. 2000-ben az 1999-hez viszonyított növekedés 60 százalékos volt.
Az elemzés szerint az eladásokat leginkább a piacok telítődése, a szolgáltatók által nyújtott kedvezmények megszűnése, a használtpiac felvirágzása és a szürkeimport befolyásolta leginkább. Ráadásul sem a gyártók, sem pedig a szolgáltatók nem tudtak olyan új szolgáltatásokat bevezetni, amely rávette volna a fogyasztókat új készülék vásárlására.
A piacvezető mobilgyártó továbbra is a finn Nokia, a cég a tavalyi évben 35 százalékos részesedést szerzett, szemben a 2000-ben mért 30,6 százalékkal. A második helyezett Motorola enyhén növelve részesedését 14,8 százalékot szerzett.
A harmadik, negyedik és ötödik helyért folyó küzdelem igen szoros volt. A bronzéremért folytatott harcot végül a német Siemens nyerte, legyőzve a svéd Ericssont, akit ráadásul még a Samsung is megelőzött.
Elemzők szerint a Samsung jó szereplése és megszerzett 7,9 százalékos piaci részesedése az A300 mobiltelefonnak volt köszönhető.
Az év egyik legnagyobb vesztese az Ericsson, amelynek piaci részesedése a tavalyelőtti 10 százalékról 5,5 százalékra csökkent annak ellenére, hogy a T68 készülék sikeresen mutatkozott be több piacon is.