:

Szerző: Vörös Péter

2000. április 18. 08:03

Az AltaVista elhalasztotta az eredetileg tegnapra tervezett tőzsdei bevezetést ...

Sajnos elég nyögvenyelősen megy a dolog az egyébként kiváló kereső/portálnak: 1997-ben még a Digital Equipment tervezte a bevezetést, majd a Compaq tavaly 2,3 milliárd $-ért a CMGI-nek adta el a céget - az ő terveiknek pedig a múlt heti tőzsdei hírek tettek keresztbe, egyelőre. Sok szakértő kételkedik az AltaVista jövőjét illetően, mondván hogy az America Online, a Yahoo ill. a Microsoft-féle MSN-nek igen nehéz lesz felvenni a versenyt a hirdetők dollár millió/ (milliárdjaiért?) ill. a terjesztési megállapodások terén. Ezenkívül természetesen a Lycos, a Disney-féle Go.com, az NBC Snap-je és az Excite is igen erős konkurenciát jelentenek.

Sajnos elég "nyögvenyelősen" megy a dolog az egyébként kiváló kereső/portálnak: 1997-ben még a Digital Equipment tervezte a bevezetést, majd a Compaq tavaly 2,3 milliárd $-ért a CMGI-nek adta el a céget - az ő terveiknek pedig a múlt heti tőzsdei hírek tettek keresztbe, egyelőre. Sok szakértő kételkedik az AltaVista jövőjét illetően, mondván hogy az America Online, a Yahoo ill. a Microsoft-féle MSN-nek igen nehéz lesz felvenni a versenyt a hirdetők dollár millió/ (milliárdjaiért?) ill. a terjesztési megállapodások terén. Ezenkívül természetesen a Lycos, a Disney-féle Go.com, az NBC Snap-je és az Excite is igen erős konkurenciát jelentenek.
A CMGI 100 millió $ felett költött tavaly ősszel az AltaVista reklámkampányára, amelyben olyan hírességek szerepeltek, mint pl. Pamela Anderson és a sakk-világbajnok Garri Kaszparov.
Eredetileg 14,8 millió részvény értékesítéséről lett volna szó, 18-20$-os áron - amelynek révén 220-300 millió $-hoz jutott volna a cég. A CMGI egyelőre nem döntött a bevezetés időpontjáról.
a címlapról