Szerző: Barna József

2002. február 20. 17:13

Jól sikerült a HP Magyarország első negyedéve

[Email] Az anyavállalathoz hasonlóan a Hewlett-Packard Magyarország Kft. is sikeres negyedévet zárt. A 2001. év hasonló időszakához képest a teljes bevétel forintban számítva mintegy 19% növekedést mutat, s ezt a piaci eredmények is alátámasztják.

[Email] Az anyavállalathoz hasonlóan a Hewlett-Packard Magyarország Kft. is sikeres negyedévet zárt. A 2001. év hasonló időszakához képest a teljes bevétel forintban számítva mintegy 19% növekedést mutat, s ezt a piaci eredmények is alátámasztják.

Különösen sikeresnek bizonyult a szolgáltatási üzletág, mely a tavalyi pénzügyi év első negyedévéhez képest mintegy 30% növekedést ért el. Ezen belül a támogatási és erőforrás-kihelyezési üzletág árbevétele 43%-kal, a tanácsadási üzletág árbevétele 16%-kal nőtt 2001 hasonló időszakához képest.

Az utolsó naptári negyedévben is kiemelkedő volt a hordozható számítógépek forgalma, ahol a vállalat 28%-os piaci részesedéssel minden versenytársát megelőzte. Ennek köszönhetően a 2001-es év vezető szállítója is a HP lett -- összességében több mint 20%-os piaci részesedéssel.

A HP a nyomtatópiacon is növelni tudta részesedését: az A4 méretű színes tintasugaras nyomtatók forgalma 44%-kal nőtt, a HP piaci részesedése a 2001-es naptári év utolsó negyedében 70%-ot tett ki. E kiemelkedő eredmény nagyban köszönhető a HP technológiával készült Apollo nyomtatók sikerének is, amely a piac 18%-át foglalta el. Ezen felbuzdulva a HP a jövőben saját márkaneve alatt is fog belépő szintű nyomtatókat forgalmazni.

A monokróm lézernyomtatók terén a vállalat magyar piaci részesedése az eladott darabszámok alapján 70%-nak, dollárértékben pedig 80%-nak felel meg. A hálózati lézernyomtatók értékesítésének árbevétele mintegy 45%-kal nőtt a tavalyi pénzügyi év első negyedévéhez képest.

A piaci részesedésre vonatkozó eredmények az IDC hivatalos kimutatásai alapján közölt eredmények.

a címlapról