:

Szerző: Ady Krisztián

2002. február 12. 03:56

John Carmack szerint is sántít a GeForce4 MX elnevezés

A programozóguru szokásos .plan frissítésében rokon gondolatokat fedeztem fel, bizony nekem sem a legszebb jelzők jutottak eszembe az NVIDIA-ról, amikor a GeForce4 MX specifikációit olvastam.

A programozóguru szokásos .plan frissítésében rokon gondolatokat fedeztem fel, bizony nekem sem a legszebb jelzők jutottak eszembe az NVIDIA-ról, amikor a GeForce4 MX specifikációit olvastam.

A GF3 és 4 termékvonal újdonságait, pixel és vertex shadereit nélkülöző, 2 pipeline-ra "szűkített" MX grafikus chipek elnevezése csúcskategóriás kártyákkal asszociál, így joggal várná el az ember, hogy tudja is azok különlegességeit. Sajnos nem tudja. Sőt, a tájékozatlanabb vásárló (natalántán eladó) be is fog dőlni a megnevezésnek, ez előre látható.

Ezzel a ténnyel bizony John Carmack is egyetértett, legalábbis akkor, amikor a fejlesztés alatt álló Doomra gondolt, és írt némi megjegyzést a "noteszába":

"Ne vegyél GeForce4 MX-et a Doomhoz!

Az NVIDIA-nak sikerült egy kicsit összekuszálnia az elnevezési rendet. Mindig is úgy gondoltam, meglehetősen szerencsétlen, hogy a GF2 csak egy gyorsított GF1, míg a GF3 komoly architekturális fejlesztéseket tartalmaz a GF2-höz képest. Arra számítottam, hogy a GF4 egy gyorsított GF3 lesz, de az NV17 GF4 MX elnevezése komolyan szívás.

A GF4 MX bár képes lesz megfelelően futtatni a Doomot, a program az NV10 "kódvonalat" fogja használni, csupán két textúraréteggel és vertex shaderek nélkül. Egy GF3 vagy Radeon 8500 sokkal jobban teljesíthet majd. A GF4 MX még mindig lehet olyanok számára megfelelő, akik a a kártya árát helyezik előtérbe -- főként olyan játékok esetén, melyek nem használnak négy textúrát is vertex programokat --, de könyörgöm, nevezték el volna valami másra.

Mint általában, nagyobb teljesítményű kártyák is elérhetők lesznek mind az NVIDIA-tól, mind az ATi-tól, mire a játék a boltok polcaira kerül."

a címlapról