A vártnál jobb harmadik negyedéves eredményekről számolt be a Symantec
[email] A Symantec Corp. , a világ vezető internetes biztonság-technológiai vállalata közzétett jelentését a 2002-es pénzügyi év 2001. december 28-án zárult harmadik negyedévéről.
A Symantec ebben a negyedévben 290,2 millió USD bevételt ért el szemben az előző év ugyanazon időszakában elért 241,8 millió USD-ral. Az egyszeri költségek, illetve az akvizícióval (elsősorban az AXENT felvásárlásával) kapcsolatos kötelezettségek amortizációját nem tartalmazó nettó bevétel a pénzügyi év harmadik negyedében 59,4 millió USD volt szemben az előző év ugyanazon időszakában elért 40,4 millió USD-ral.
Az egyszeri költségek és az akvizícióval kapcsolatos kötelezettségek amortizációja nélkül számított egy részvényre jutó eredmény bevétel a pénzügyi év harmadik negyedévben 0,78 USD volt, míg az előző év ugyanezen időszakában az egy részvényre jutó nyereség 0,52 USD-t tett ki. Az összes adat tartalmazza a felvásárolt AXENT Technologies cég korábbi működési eredményeit.
Az egyszeri költségeket és a cégértékkel illetve más, az akvizícióval kapcsolatban felmerült kötelezettségeket is beszámítva, a Symantec által közzétett egy részvényre jutó nyereség nullszaldós eredményt mutat (0,00 USD), szemben az előző év azonos időszakában elért 0,21 USD-os részvényenkénti nyereséggel.
"Cégünknek ebben a komplex fenyegetésekkel teli és nagyobb biztonsági igénnyel jellemezhető időszakban elért teljesítménye még jobban kiemeli technológiánk erősségeit és termékpalettánk gazdagságát" -- nyilatkozta John W. Thompson, a Symantec elnök-vezérigazgatója. "Emellett fogyasztói üzletágunk kiváló eredményt ért el a harmadik negyedévben leszállított 5,3 millió dobozos termékkel, ami majdnem 2 millióval meghaladja a korábbi negyedévek során elért legmagasabb mennyiséget."
A Symantec globálisan alkalmazott -- biztonsági és vállalati adminisztrációs termékeket egyaránt tartalmazó -- üzleti megoldásai adták az összes értékesítés 60 százalékát. A vállalati biztonsági üzletág is jó eredményeket produkált (az összes értékesítés 44 százalékát ez adta), ami az előző év azonos időszakához képest 44 százalékos növekedést jelent.
A Symantec fogyasztói üzletága a tavalyi év hasonló időszakához képest 20 százalékkal növekedett. Az összes bevétel 43 százaléka exportból származott, amelyen belül az EMEA (Euróoa, Közel-Kelet, Afrika) régió az előző év azonos időszakával összehasonlítva 21 százalékos növekedést ért.