Mobil aranybánya
A Jupiter Media Metrix szerint 2006-ban a mobiltelefonokon letöltött internetes tartalomért az európai felhasználók összesen 3,3 milliárd eurót költenek, míg a PC-n elérhető információkért csak 1,7 milliárd eurót fizetnek.
Jelenleg az interneten közzétett információk szinte teljesen ingyen elérhetők, az erotikus tartalom -- na jó, pornó -- jelenti az egyetlen kivételt A Jupiter MMX felmérése szerint az európai internetezők 2001-ben összesen 252 millió eurót költöttek tartalomra és ebből 70 százalék az erotikus oldalakat üzemeltetők markát ütötte, a fennmaradó 30 százalékot jórészt internetes játékokra, pénzügyi szolgáltatásokra és üzleti hírekre költötték.
Bár a tartalomszolgáltatók újabb és újabb fizetős szolgáltatásokkal akarják bevételüket növelni, a Jupiter MMX szerint az internet-felhasználók 47 százaléka nem is gondolkodik azon, fizessen-e értük. Egyedüli kivételt a zene képez, legalábbis a megkérdezettek 16 százaléka fizetne az internetről letölthető zenékért.
A Jupiter MMX szerint a jövőben a fizetős szolgáltatások nagyrésze a széles sávú, nagy sebességű internetszolgáltatásokhoz kapcsolódik majd, 2006-ra a fizetős tartalom 67 százaléka lesz majd zene, játék vagy videó. Ugyanakkor a tartalom jelentős része továbbra is ingyenes marad.
Ezzel szemben a mobiltelefon-tulajdonosok sokkal nagyobb hajlandóságot mutatnak a fizetős szolgáltatások igénybevételére. 2001-ben az európai mobilhasználók összesen 590 millió eurót fizettek ki mobiltelefonos szolgáltatásokra, például csngőhangokra, operátorlogókra vagy SMS-ben érkező hírekre, részvényárfolyamokra.
2006-ra Jupiter MMX becslése szerint a mobiltelefonos szolgáltatások 3,3 milliárd eurós bevételt hoznak majd míg a PC-n letöltött internetes tartalomért csak 1,7 milliárd eurót fizetnek majd a felhasználók. Ebben nagy szerepe lesz a következő generációs mobilhálózatoknak és készülékeknek, amelyek lehetővé teszik majd többszólamú csengőhangok, multimédiás üzenetek, képek és videók letöltését és lejátszását is.
Az elektronikus üdvözlőlapok teljesen ingyenesek az interneten, ezzel szemben a mobiltelefonok felhasználói hajlandóak lennének fizetni egy ilyen szolgáltatásért.
"Az egyre terjedő SMS-használat jó hír lehet a médiatulajdonosok számára. Az újságok és hírmagazinok, amelyek nem tudnak az interneten több bevételhez jutni, nagy eséllyel tehetik ezt meg a mobil szolgáltatások révén. Az interneten csupán a nagyobb bevételt jelentő mobil szolgáltatások hirdetésére kell majd felhasználniuk" -- összegez a jelentés.