Az IBM kis- és középvállalatoknak kifejlesztett PC-ket mutatott be
[CNET] A múlt héten az IBM több új NetVista asztali PC-t mutatott be, amelyek célpiaca a kis- és középvállalatok (small and midsized businesses, SMB), ezzel a Nagy Kék is belépett azon PC gyártók közé, amelyek újult erővel lépnek be az SMB piacra.
Az IBM új PC-i többek között tíz NetVista A22p modell található, ezek ára 750-1900$ között van. A PC-kkel a cég célja az, hogy felfrissítse azokat az erőfeszítéseket, amelyeket e piac megszerzése érdekében tettek évekkel ezelőtt. Az IBM a NetVista termékcsaládot közvetlenül értékesíti a vevőknek.
Bár az SMB (amelynek formális definíciója az, hogy az 1000 alkalmazottnál kisebb vállalatok) piac a nagyvállalati és fogyasztói eladásokhoz hasonlóan jelentősen visszaesett tavaly, ennek ellenére vonzó célpont maradt a PC gyártók számára. Ugyan az SMB ügyfelek általában kevesebb PC-t vásárolnak, mint a nagyvállalatok, az IDC felmérése szerint ez a szegmens várhatóan 8,6 millió PC-t fog vásárolni az idén.
"Éveken keresztül nagy volt a kísértés arra, hogy ezt a piacot elhanyagolják a gyártók, mondván, hogy ezek a vállalatok nem vásárolnak sok PC-t" -- mondta Ray Boggs, az IDC egyik elemzője. "Azonban most a PC gyártók összehangolt erőfeszítéseket tesznek e piac megszerzése érdekében".
Az IBM mostani lépésén kívül olyan nagyságok is újra célba vették ezt a piacot, mint a Dell, a Compaq, a Hewlett-Packard és a Gateway.
A Compaq és a Dell például tavaly óta ösztönzik az értékesítést az SMB forgalom növelése érdekében. Tavaly októberben a Compaq egy hetenkénti akciót indított, amelyen általában egy Evo PC-t vagy szervert kínálnak jelentős árengedménnyel vagy ingyenes szállítással valamint olcsóbb alkatrészekkel és szolgáltatásokkal.
A Dell rendszeresen kínált akciókat, ingyenes szállítást, árengedményeket vagy 0%-os finanszírozást kínálva. Januárban a cég egy olyan akciót tart, amelynél bármely megvásárolt Dimension vagy OptiPlex asztali PC-nél kétszeres RAM mennyiséget kap a vásárló. Egy másik akció keretében a cég 50-200$-nyi kedvezményt kínál az asztali számítógépekre.
"A PC gyártók igyekeznek egy szélesebb közönséget elérni és ebben benne vannak az SMB ügyfelek is" -- mondta Toni Duboise, az ARS asztali PC-kkel foglalkozó elemzője. "A nagyvállalatok természetesen kiemelt szerepet játszanak minden PC gyártónál, de a kisvállalatok száma egyre nő, ezért ezek is nagyon fontosak".
Az IBM új NetVista PC-k számos SMB-specifikus jellemzőt kínálnak, amelyek általában nem találhatók meg a fogyasztóknak ill. nagyvállalatoknak nyújtott PC-knél. Az új NetVista A22p modelleknél az IBM speciális lízing konstrukciókat is nyújt, valamint a cég PC adatmigrációs eszközeit és három éves garanciát.
Az SMB PC piac 2001-ben a PC piac egészével együtt esett vissza, az USA-ban ez a csökkenés 9,9%-os volt. Az IDC szerint azonban az amerikai SMB piac erősödése várható 2002-ben, a piackutató cég kb. 7,4%-os növekedésre számít, különösen az év második fele lesz erős az SMB piacon.