Újabb pletykák a GeForce4-ről
Az x-bit labs. oldalain Valós részletek az NV25-ről címmel jelent meg egy hír, amelyben kétségkívül az eddigi leghihetőbb, ám továbbra is pletykának minősülő adatokat olvashatjuk az NVIDIA február 5-én -- várhatóan GeForce4 néven -- nyilvánosság elé lépő következő generációs chipjéről.
Ezek szerint a GeForce4 legerősebb változata 63 millió tranzisztort tartalmaz, továbbra is 0,15 mikronos csíkszélességgel készül, ahogy marad a 4 renderelő pipeline is (2 TMU/pipe), ám a működési sebessége 300 MHz lesz. A magasabb működési frekvencia állítólag egy újfajta tokozás segítségével lesz megvalósítható.
A csúcskártyákon várhatóan 128 Mbyte-nyi 650 MHz-en futó DDR memória kap majd helyet. Ám a nyers sebességnövelésen túl a GeForce4 további sávszélesség-megtakarító technológiákat is felvonultat majd. Ezek közé tartozik a már a GeForce3-ban is megtalálható 4:1 arányú z-buffertömörítés, a második generációs occlusion culling, valamint a misztikus nevű Quadcache architektúra.
Ezen túlmenően az új chip két vertex shader egységet tartalmaz, aminek köszönhetően a második egységet kihasználó programokban akár háromszor gyorsabban hajthatja majd végre a vertex műveleteket, mint elődje. Kifinomultabb anti-aliasing megoldást is támogat a chip, amely az Accuview AA nevet kapta. Noha marad a multi-sampling elv, ám az új eljárással jelentősen csökkenthető a sávszélesség-igény és így a sebességcsökkenés.
Ezen túlmenően a GeForce4 támogatni fogja a Z-Correct bump mapping eljárást (melyről a hírírók sem szolgálnak részletes információkkal) és a TwinView többkijelzős megjelenítést támogató technológia továbbfejlesztett változatát, az nView-t.