A Microsoft szerint problémamentes lesz az Xbox japán és európai premierje
[Reuters, Yahoo Finance] A Microsoft játékdivíziójának vezetője kedden közölte, hogy minden rendben van az Xbox játékkonzol japán és európai megjelenésének előkészítése körül.
Robbie Bach, a cég Xbox vezérigazgatója a Reutersnek elmondta, hogy a terveknek megfelelően februárban lesz a játékkonzol japán bemutatója, míg az európai március 14-én.
A Consumer Electronics Show-n (CES) a cég hétfőn kijelentette, hogy sikerült elérni a 2001 év végéig kitűzött eladási célt, ez azt jelenti, hogy a Microsoft 1,5 millió konzolt adott el az óévben. Az Xbox észak-amerikai bemutatója november 15-én volt.
A kiskereskedelmi láncok arról számoltak be, hogy minden egyes új Xboxhoz átlagosan 3,2 játékot vásároltak a vevők, ez a Microsoft szerint jól mutatja azt, hogy a cég belépése a játékpiacra eddig sikeres volt.
A Microsoft továbbra is azt tervezi, hogy a júniusban véget érő pénzügyi évben összesen 4,5-6 millió Xboxot fog eladni világszerte, és további cél az, hogy az év végére 150 játék legyen elérhető a konzolhoz.
Bár már elkezdődött a játékkonzolok gyártása az ázsiai és az európai piacokra, a Microsoft még nem véglegesítette azt, hogy melyik cég lesz a fő gyártási partnere az ázsiai piacokhoz, jelentette ki Bach. A Flextronics International készíti az Xboxokat az észak-amerikai és az európai piacokra -- elemzők szerint a Flextronics és az Microsoft közötti szerződés értéke 1 milliárd $ évente.
Ami az észak-amerikai kínálatot érinti, Bach közölte, hogy az ünnepi szezonban hetente 100 ezer konzolt szállítottak a kiskereskedelmi vállalatoknak, bár a kínálat várhatóan csökkenni fog, mivel a kereslet lanyhul az ünnepi szezon után, a cég ezt figyelembe véve fogja szállítani a konzolokat, közölte Bach.
A 299$-os Xbox beépített hálózati vezérlőt is tartalmaz, többek között a broadband internet-hozzáféréshez, és a Microsoft közölte, hogy az új év első felében tervezi az xboxos online játékhálózat elindítását.
Az online hálózat és az Xbox beépített 8 GB-os winchestere többek között arra használható, hogy a játékokhoz újabb küldetéseket, karaktereket vagy új pályákat lehessen készíteni. Bach szerint a küldetéslemezek a PC-s játékok egyik legfontosabb erősségét jelentik.
Az elemzők szerint az amerikai videojáték-forgalom 2001-ben meghaladta az 1999-es rekordot, azaz több mint 6,1 milliárd $-os volt a piac. Az új konzolokkal kapcsolatos várakozások sok független videojáték-kiadó részvényárfolyamát vitték fel jelentősen 2001-ben. Egyes szakértők szerint ezért elképzelhető, hogy a Microsoft fel fog vásárolni egy nagyobb játékkiadót vagy játékfejlesztőt.
Bach ezzel kapcsolatban megjegyezte, hogy a Microsoft nem tervezi nagyobb játékkiadó felvásárlását, de azt elképzelhetően tartotta, hogy a cég fel fog vásárolni kisebb játékfejlesztő cégeket csakúgy, mint ahogy ezt korábban is tette. "Az ilyen jellegű akvizíciók szinte folyamatosan a napirenden vannak" -- közölte Bach.