Az Emachines ismét kínál AMD processzoros gépeket
[CNET] Az olcsó számítógépeiről ismert Emachines asztali PC kínálata immár 1 GHz-nél indul. A cég kedden öt új terméket dobott piacra, ezek ára (monitor és perifériák nélkül) 399-799$ között van.
A legújabb termékek között található egy meglepetés is: egy új asztali PC, amelybe az AMD Athlon XP 1600+ processzor kerül beépítésre. A T1400 jelzésű PC másfél év óta az első Emachines-gép, amelyben AMD processzor van. E PC ára 599$, 256 MB SDRAM-mal, 40 GB-os HDD-vel és CD-RW-vel. Az Emachines, amely rendszeresen árul több terméket 399, 499, 599 és 699$-ért, azért használta az AMD processzort, hogy leszorítsa az új T1400 árát.
A T1400 PC az Emachines termékkínálatának közepén található, az olcsó kategóriát képviselő Intel celeronos és a high-end Pentium 4-esek között. Gary Elsasser, a cég technológiai- és platformfejlesztési alelnöke elmondta, hogy a cég továbbra is nyitott marad az Athlon XP processzorok felhasználásával kapcsolatban.
Az Emachines új, alacsony kategóriájú PC-je a T1115, ez 399$-ba kerül, és 1 GHz-es Celeron-t, 128 MB SDRAM-ot, 20 GB-os HDD-t és CD-ROM-ot tartalmaz. A 499$-os T1120-ban 1,2 GHz-es Celeron, 256 MB SDRAM, 40 GB HDD és CD-RW található.
A cég egyúttal új Pentium 4-es asztali számítógépeket is bemutatott. A 699$-os T4160-ban 1,6 GHz-es Pentium 4, 256 MB SDRAM, 40 GB-os HDD és CD-RW található, míg a 799$-os T4165 ehhez képest egy 60 GB-os HDD és egy DVD-ROM drive is van.
Az Emachines azt is bejelentette, hogy tervezik a T4200-as modell februári bemutatását is, ebben immár 2 GHz-es Intel Pentium 4 Northwood processzor lesz, 256 MB SDRAM-mal, 60 GB HDD-vel és CD-RW drive-val. E modell árát egyelőre nem határozta meg a cég.
Az összes Emachines PC-nél a Windows XP Home Edition az operációs rendszer, a Professional változatért felárat kell fizetni.
A hároméves cég minden negyedévben új PC termékválasztékot mutat be. Az utóbbi időkben az Emachines megpróbálta erősíteni szerepét az olyan területeken, mint a szolgáltatás, támogatás és értékesítés, ez utóbbi konkrétan azt jelenti, hogy a cég ismét erősíteni próbálja közvetlen értékesítési erőfeszítéseit.