Fiorina rontja a Hewlett-Packard imázsát ?
[CNET] A marketing specialista Liquid Agency and Neale-May Partners legfrissebb felmérésének eredményeit várhatóan nem látja majd szívesen rezüméjén Carly Fiorina, a HP elnök-vezérigazgatója.
A 17 országra és 800 technológiai marketing vezetőre kiterjedő szavazás eredményeként Fiorina állt az első helyen azon a listán, amelyen azokat a (technológiai cég) elnök-vezérigazgatókat sorolták fel a szavazásban résztvevők, akik a legtöbbet ártottak cégük imázsának az idén.
Az egyik válaszadó szerint "Fiorina káoszba sodorta a HP márkát, különösebb ok nélkül. A Compaq ügylet (amely egyébként lehet jó is) előnyeit és következményeit nem magyarázták el világosan és érthetően".
Michael Capellas, a Compaq elnök-vezérigazgatója végzett a lista hatodik helyén.
A HP és a Compaq szeptember elején jelentették be, hogy a két cég egyesülni fog egy akkoriban 25 milliárd $-t kitevő ügylet keretében. Azóta számtalan kritika érte a tervezett egyesülést, többek között a Hewlett és a Packard családok részéről, akik kulcsfontosságú részvényesek. Az alapítók utódainak ellenállása komoly veszélybe sodorta az egyesülést, amelyről a részvényesek 2002 elején fognak szavazni.
Fiorina nem az egyedüli elnök-vezérigazgató, akiről úgy vélekednek a megkérdezettek, hogy árt a cége imázsának. A felmérésben résztvevők 43%-a úgy vélte, hogy a cégvezetők nem végeztek hatékony munkát cégük imázsának javításában.
Fiorina után a második helyen Larry Ellison, az Oracle elnök-vezérigazgatója végzett -- a megkérdezettek szerint Ellison tevékenysége jelentősen ártott az Oracle márkának. A harmadik helyen Bill Gates -- bár technikailag ő nem elnök-vezérigazgató, ezzel együtt a szakma még mindig őt tekinti a Microsoft vezetőjének -- végzett, őt Michael Armstrong (AT&T) és John Chambers (Cisco Systems) követte.
A megkérdezettek szerint a következő cégek teljesítettek a legrosszabban a márkanév fenntartásában: HP, Compaq, Cisco, Lucent Technologies és Sun Microsystems. Természetesen a visszaesésért nem csupán az elnök-vezérigazgatók voltak a felelősek: a válaszadók 80%-a szerint az iparág általános visszaesése (pénzügyi veszteségek, részvényárfolyam-csökkenések) ártott a technológiai cégek imázsának.
Gates helyezése ellenére a Microsoft áll az első helyen azon a listán, amelyben azokat a cégeket rangsorolták a megkérdezettek, amelyek a legjobban teljesítettek a cég imázsának fenntartásában. Ezen a listán a második helyen az IBM, a harmadikon a Dell végzett.