:

Szerző: Vörös Péter

2001. december 31. 12:36

A Merrill Lynch szerint jól fog sikerülni a Yahoo negyedik negyedéve

[Reuters, Wall Street Journal] A Merrill Lynch ismert internetes elemzője, Henry Blodget pénteken felemelte a Yahoo-val kapcsolatos negyedik negyedéves előrejelzését, hivatkozva arra, hogy nőnek a cég online hirdetési bevételei, és sikeresen elindították a fizetős kereső szolgáltatást az Overture Serviceszel.

[Reuters, Wall Street Journal] A Merrill Lynch ismert internetes elemzője, Henry Blodget pénteken felemelte a Yahoo-val kapcsolatos negyedik negyedéves előrejelzését, hivatkozva arra, hogy nőnek a cég online hirdetési bevételei, és sikeresen elindították a fizetős kereső szolgáltatást az Overture Serviceszel.

Kutatási jelentésében Blodget közölte, hogy 168 millió $-ról 175 millió $-ra emelte a cég negyedik negyedéves forgalmi előrejelzését, ez a menedzsment által megcélzott tartomány felső végéhez (180 millió $) áll közel. Blodget a lépést azzal indokolta, hogy a cég hirdetési bevételei 5%-kal nőnek a harmadik negyedévhez képest.

Blodget szerint további bevételi forrást jelent az Overture Serviceszel együtt elindított fizetős kereső szolgáltatás -- ebből 3-5 millió $-os bevétel várható ebben a negyedévben.

Blodget fenntartotta negyedik negyedéves nyereségelőrejelzését, részvényenként 1 centet, bár azt is megjegyezte, hogy részvényenként további 1 cent nyereség nem lenne nagy meglepetés.

A Yahoo részvényárfolyama nekilendült az elmúlt hetekben, mivel az online bevásárlások jól alakultak.

Blodget szerint "jövőre várhatóan továbbra is változékony marad a cég részvényárfolyama, bár enyhén növekvő lesz a trend, mivel a hirdetési kiadások emelkednek, nőnek az egyéb bevételek is és a céggel kapcsolatos várakozások alacsonyak".

Blodget az egyik legismertebb, árfolyam-emelkedésre spekuláló [hossz-]elemző, aki arról lett híres, hogy 1998 novemberében (még a CIBC Oppenheimer elemzőjeként) agresszív, 400$-os árat célzott meg az Amazon.com-mal kapcsolatban akkor, amikor a cég részvényárfolyama még "csak" 243$-on állt -- a részvényárfolyam egy hónap múlva elérte a 400$-t, Blodget ekkor állt át a Merrill Lynch-hez, az e-kereskedelmi és internet vállalatok (és később a Microsoft) elemzésére.

Blodget az internet fellendülése és pangása alatt mindvégig optimista maradt, de mindig figyelmeztetett arra, hogy ezek a vállalatok nagy kockázatú befektetést jelentenek.

A Yahoo a hivatalos eredményeket január 16-án teszi közzé.

A cég részvényárfolyama pénteken 0,53$-ral (2,98%-kal) 18,30$-ra emelkedett. 2001-ben a részvényárfolyam 8,02-43,38$ között volt.

a címlapról