30 milliónál több i-mode internetfelhasználót tudhat magáénak a japán DoCoMo
[Bloomberg] Az NTT DoCoMo, Japán első számú mobiltelefon-szolgáltatója Karácsony első napján bejelentette, hogy immár közel minden negyedik japán állampolgár használja a cég i-mode nevű mobiltelefonos internetszolgáltatását a web eléréséhez.
A cég webhelyén megtalálható sajtóközlemény szerint a cég által 1999 februárjában beindított i-mode szolgáltatás előfizetőinek száma elérte a 30 milliót. A cég azt is közölte, hogy egy december 21-én kelt felmérés szerint a DoCoMo i-mode előfizetőinek egyharmada használ a Sun-féle Javával felszerelt mobiltelefont.
Az i-mode szolgáltatás lehetővé teszi a mobiltelefon-felhasználók számára az e-mailek küldését, speciálisan tervezett webhelyek megtekintését, és olyan szolgáltatások letöltését, mint pl. a mobiltelefonokhoz használható különleges csengőhangok vagy képernyővédők.
Részben az i-mode növekedésének köszönhetően a DoCoMo a legértékesebb japán vállalattá nőtte ki magát a piaci érték (115 milliárd $) alapján, lehagyva olyan vállalatóriásokat, mint a Toyota Motor vagy a Sony.
A tokiói központú DoCoMo a szeptemberben zárult első pénzügyi félévben 858,7 millió $-os konszolidált nettó nyereséget és 21,5 milliárd $-os forgalmat ért el.
A DoCoMo novemberben közölte, hogy a cég várakozásai szerint az i-mode előfizetők száma márciusra, a pénzügyi év végére eléri a 31,7 milliót, ez 10 millióval több, mint a pénzügyi év elején.
A cég részvényárfolyama hétfőn 2%-kal csökkent. A részvényárfolyam az idén 25%-kal esett vissza.