:

Szerző: Bodnár Ádám

2001. december 20. 11:35

436 százalékkal nőttek az "új generációs" konzolok eladásai tavalyhoz képest

Az NPDFunworld által nyilvánosságra hozott jelentés szerint novemberrel bezárólag 6,4 milliárd dollár bevételt termelt az amerikai videojátékpiac, beleértve a konzolokat, kiegészítőket és szoftvereket. Tavaly az egész éves forgalom 4,7 milliárd dollár volt.

Az NPDFunworld által nyilvánosságra hozott jelentés szerint novemberrel bezárólag 6,4 milliárd dollár bevételt termelt az amerikai videojátékpiac, beleértve a konzolokat, kiegészítőket és szoftvereket. Tavaly az egész éves forgalom 4,7 milliárd dollár volt.

Bát az iparág minden területén jelentős fellendülés volt tapasztalható, a legkiugróbb forgalomnövekedést az új generációs játékkonzolok (Dreamcast, PlayStation 2, Xbox, GameCube) érték el, ezeknek a készülékeknek az eladásai tavalyhoz képest 436 százalékkal nőttek.

Novemberben, az Xbox és a GameCube megjelenése nyomán még ennél is magasabb, 624 százalékos növekedés volt megfigyelhető. Az előző hónapban közel 2,6 millió "új generációs" konzol talált gazdára az USA-ban.

A szoftvereladások szintén jelentősen növekedtek, az értékesített játékok dollárértéke 28 százalékkal múlta felül a tavaly novemberi szintet -- állítja az NPDFunworld. Figyelemre méltó, hogy a novemberben megjelent új konzolokra írt játékok az összes eladások 4 százalékát tették ki.

Az Xbox és a GameCube bemutatásakor megjelent játékok rendkívül jól fogytak, novemberben eladott közel 2,6 millió kozolra összesen 1,3 millió Xbox és GameCube játék jutott.

A most először, április 24-én Budapestre érkező nemzetközi Kubernetes Community Day programja immár elérhető. A programba kerülő 26 előadást a világ minden tájáról beérkezett, több mint 100 pályázat közül választottuk ki. Figyelem, a rendezvényre már csak 30 jegy elérhető!

a címlapról